Pregled bibliografske jedinice broj: 945421
Prevalencija agresivnih i prosocijalnih ponašanja djece predškolske dobi u odnosu na strukturu obitelji
Prevalencija agresivnih i prosocijalnih ponašanja djece predškolske dobi u odnosu na strukturu obitelji // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 20 (2018), Sp.Ed.1/2018; 59-71 doi:10.15516/cje.v20i0.3064 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 945421 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prevalencija agresivnih i prosocijalnih ponašanja djece predškolske dobi u odnosu na strukturu obitelji
(Prevalence of Aggressive and Prosocial Behavior of Preschool Children in Relation to Family Structure)
Autori
Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša
Izvornik
Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20
(2018), Sp.Ed.1/2018;
59-71
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
predškolske ustanove ; prosocijalno i agresivno ponašanje ; struktura obitelji.
(family structure ; preschool institutions ; prosocial and aggressive behavior)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi postoji li razlika među djecom predškolske dobi u manifestiranju agresivnih i prosocijalnih ponašanja s obzirom na strukturu obitelji. Ispitivanje je provedeno s pomoću Skale procjene agresivnog i prosocijalnog ponašanja djece predškolske dobi PROS/AG (Žužul i Vlahović-Štetić, 1992). Skala se sastoji od 20 čestica koje čine 2 subskale: agresivno ponašanje i prosocijalno ponašanje, a koje predstavljaju najčešće reakcije djece u dječjem vrtiću. Uzorak ispitanika činila su djeca predškolskih ustanova Sisačko-moslavačke županije (N=669). Rezultati Mann Whitney testa potvrđuju da ne postoji razlika između djece jedinaca i onih koji imaju braću i sestre u prevalenciji manifestiranja agresivnih i prosocijalnih ponašanja. Također nisu potvrđene razlike među djecom iz jednoroditeljskih obitelji i djece koja žive s oba roditelja u prevalenciji manifestiranja navedenih oblika ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI