Pregled bibliografske jedinice broj: 945317
Utjecaj outsourcinga na poslovnu uspješnost hotelskih poduzeća
Utjecaj outsourcinga na poslovnu uspješnost hotelskih poduzeća, 2015., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet u Splitu ; Ekonomski fakultet u Mostaru, Split ; Mostar
CROSBI ID: 945317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj outsourcinga na poslovnu uspješnost hotelskih poduzeća
(THE IMPACT OF OUTSOURCING ON THE BUSINESS PERFORMANCE OF HOTEL COMPANIES)
Autori
Vučur, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet u Splitu ; Ekonomski fakultet u Mostaru
Mjesto
Split ; Mostar
Datum
12.11
Godina
2015
Stranica
234
Mentor
Prof. dr. sc. Zdenko Klepić
Ključne riječi
outsourcing, aktivnosti poslovanja, pokazatelji poslovanja, poslovna uspješnost, hotelska poduzeća
(outsourcing, business activities, performance indicators, business performance, hotel companies)
Sažetak
Uvjeti poslovanja u hotelskom sektoru zahtijevaju od hotelskih poduzeća brzu prilagodbu kretanjima na vrlo dinamičnom turističkom tržištu pri čemu do izražaja dolazi brza reakcija na promjene i fleksibilnost poslovanja koji su usmjereni na ostvarivanje zacrtanih ciljeva hotelskih poduzeća. Kao jedan od strategijskih alata koji se koristi u poslovanju hotelskih poduzeća, nudi se outsourcing koji doprinosi poboljšanju performansi poslovanja hotelskih poduzeća u svrhu podizanja razine konkurentnosti. Outsourcing predstavlja prepuštanje određenih aktivnosti, funkcija ili procesa, vanjskim specijaliziranim poduzećima u određenom vremenskom razdoblju. Dosadašnja istraživanja outsourcinga u hotelskom poslovanju u svijetu bazirala su se na promatranju aktivnosti unutar hotela, kao zasebnih organizacijskih jedinica, pri čemu se utjecaj outsoucinga dovodio u vezu samo sa pojedinačnim segmentima poslovanja hotelskih poduzeća. Iz navedenih istraživanja nije se moglo jednoznačno zaključiti na koji način primjena outsourcinga utječe na uspješnost poslovanja hotela odnosno hotelskih poduzeća. Stoga je svrha istraživanja dati uvid u konkretnu pojavu outsourcinga hotelskih aktivnosti u hotelskim poduzećima istražujući utjecaj i posljedice outsourcinga na poslovnu uspješnost hotelskih poduzeća. Ciljevi istraživanja su proširiti dosadašnja teorijska znanja o outsourcingu i uspješnosti poslovanja hotelskih poduzeća pri čemu je potrebno uspostaviti uzročno-posljedičnu vezu između promatranih varijabli te utvrditi utjecaj i posljedice primjene outsourcinga na uspješnost poslovanja hotelskih poduzeća čime bi se potvrdile ili odbacile postavljene hipoteze. Doprinos istraživanja hotelskom sektoru očituje se u činjenici da je istraživanjem potrebno utvrditi zastupljenost outsourcinga, po aktivnostima, u hotelskim poduzećima odnosno identificirati pozitivne i negativne efekte primjene pri čemu je potrebno ukazati na važnost kvalitetnog provođenja svih faza implementacije koje se kasnije reflektiraju na ostvarivanje poslovnog uspjeha hotelskih poduzeća. Empirijski dio istraživanja obuhvatio je promatranje primjene outsourcinga u 2013. u hotelskim poduzećima na području Republike Hrvatske. Analizom su obuhvaćene opće karakteristike uzorka, aktivnosti poslovanja i pokazatelji uspješnosti poslovanja. Provedena analiza obuhvaćala je testiranje prihvatljivosti mjernog modela te testiranje i prosudbu istraživačkih hipoteza. Uzorak je obuhvatio ukupno 80 hotelskih poduzeća odnosno 25.60% populacije osnovnog skupa, te se kao takav smatra reprezentativnim. Rezultati istraživanja pokazali su da oko 2/3 hotelskih poduzeća primjenjuje outsourcing u svom poslovanju te da su poduzeća sklonija izdvajati aktivnosti koje su manje važne za poslovanje hotelskih poduzeća. Također, mali broj hotelskih poduzeća primjenjuje modele koji poslovnu uspješnost sagledavaju kao cjelinu uzimajući u obzir sve parametre ostvarivanja poslovnog uspjeha. Primjena outsourcinga pozitivno je utjecala na sve promatrane varijable, osim u slučajevima kada se u obzir uzimala razina outsourcinga sporednih aktivnosti poslovanja pri čemu nije zabilježen utjecaj na zadovoljstvo gostiju i upravljanje ljudskim potencijalima u hotelskim poduzećima. Zaključno se može reći da je potvrđena teza koja glasi da primjena outsourcinga pozitivno utječe na poslovnu uspješnost hotelskih poduzeća. U skladu s provedenim istraživanjem može se reći da su postavljeni ciljevi istraživanja ostvareni te da je u određenoj mjeri doprinijelo boljem razumijevanju problematike outsourcinga i poslovne uspješnosti hotelskih poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija