Pregled bibliografske jedinice broj: 945204
Latentna struktura relativne snage djece predškolske dobi
Latentna struktura relativne snage djece predškolske dobi // Homo Sporticus, 12 (2010), 2; 5-11 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 945204 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Latentna struktura relativne snage djece predškolske dobi
(Latent structure of pre-school children's body power)
Autori
Caput-Jogunica, Romana ; Ćurković, Sanja ; De Privitellio, Sergio
Izvornik
Homo Sporticus (1512-8822) 12
(2010), 2;
5-11
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
predškolci ; novi mjerni istrumenti ; tjelesna snaga ; latentna struktura
(pre-school children ; new measurements ; strength ; latent structure)
Sažetak
Latentna struktura relativne snage djece predškolske dobi utvrđena je primjenom novokonstruirane baterije mjernih instrumenata relativne tjelesne snage. Izmjereno je ukupno 180 djece iz četiri vrtića u Rijeci. Primjenjena je baterija od 24 mjerna instrumenta koja su primjerena motoričkim znanjima i sposobnostima predškolaca, jednostavnog izvođenja i uz vrlo mali broj pomagala i rekvizita. Uz primjenu GK kriterija izolirano je 7 faktora. Na osnovu rezultata potvrđena je opstojnost prema akcionom tipu snage faktora eksplozivne snage, faktora dinamičke snage i statičke izdržljivosti. Mjerne instrumente relativne statičke snage potrebno je doraditi i testirati na većem uzorku ispitanika. Provedeno eksperimentalno istraživanje predstavlja doprinos malobrojnim istraživanjima provedenim na uzorku djece predškolske dobi u Hrvatskoj. Zaključci ovog istraživanja pridonose dosadašnjim spoznajama o antropološkim obilježjima djece u dobi od 5. i 6. godina. Kompleksnost istraživanja prostora snage na uzorku predškolcima ističe potrebu kvalitetne suradnje voditelja mjernog postupka, roditelja djece uključenih u mjerni postupak, ravnatelja i odgojitelja u vrtićima u kojem se istraživanje izvodilo te kineziologa, pedagoga i liječnika koji su također bili uključeni u ovo istraživanje.
Izvorni jezik
Engleski