Pregled bibliografske jedinice broj: 945202
Kakvu podršku u školi i sportskim klubovima trebaju djeca čiji su roditelji u zatvoru?
Kakvu podršku u školi i sportskim klubovima trebaju djeca čiji su roditelji u zatvoru? // Tematski zbornik IX Međunarodne naučno-stručne konferencije "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2018. str. 267-276 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 945202 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kakvu podršku u školi i sportskim klubovima trebaju djeca čiji su roditelji u zatvoru?
(What kind of support in school and sports clubs do children of imprisoned parents need?)
Autori
Gabelica Šupljika, Maja ; Romstein, Ksenija ; Gabelica Šupljika, Lucijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Tematski zbornik IX Međunarodne naučno-stručne konferencije "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2018, 267-276
Skup
9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih
Mjesto i datum
Harkány, Mađarska, 22.06.2018. - 24.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
potrebe i prava djece zatvorenika, stavovi, socijalno isključivanje, empatija učitelja i sportskih trenera
(children of imprisoned parents, needs and rights, attitudes, social exclusion, empathy of teachers and sports coaches)
Sažetak
Djeca čiji su roditelji u zatvoru nisu prepoznata kao ranjiva skupina djece. Kada ih se prepozna kao skupinu koja treba podršku i pomoć u nošenju s obiteljskom situacijom često se njihove prave potrebe ne prepoznaju, a u pokušaju da im se pomogne, stigmatizira ih se, a mnoga njihova prava se narušavaju. Europski dokumenti navode da ih u zemljama Vijeća Europe ima više od dva milijuna. Neki autori navode da do loših ishoda kao što su delinkventna ponašanja djeteta i napuštanje školovanja ne dovodi roditeljev boravak u zatvoru sam po sebi, već su razlog tomu vršnjačko nasilje i odsustvo podrške u školi. Cilj ovog rada je ispitati stav učitelja, nastavnika tjelesne kulture i sportskih trenera prema djeci zatvorenika i njihovom položaju u grupi vršnjaka, stav odraslih prema njihovoj prihvaćenosti i isključivanju, te empatičnost odraslih. U istraživanje su bili uključeni studenti prve godine preddiplomskih studija, jer se željelo dobit uvid u strukturu stavova na početnoj razini formalnog obrazovanja. U radu će biti prikazan odnos između stavova učitelja i trenera prema djeci zatvorenika, njihove empatije i procjene vršnjačkog isključivanja djece čiji su roditelji u zatvoru. Navedeni rezultati mogu poslužiti kao temelj konstrukciji programa cjeloživotnog obrazovanja učitelja na području prava djece zatvorenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Kineziologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek