Pregled bibliografske jedinice broj: 944869
Reforma orijentacije lokalne javne uprave prema dionicima
Reforma orijentacije lokalne javne uprave prema dionicima // Zbornik radova 8. međunarodne konferencije Razvoj javne uprave, Vukovar, u pripremi
Vukovar, Hrvatska, 2018. str. 1-12 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 944869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reforma orijentacije lokalne javne uprave prema dionicima
(Local Self-Government Reform toward Stakeholders)
Autori
Širola, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 8. međunarodne konferencije Razvoj javne uprave, Vukovar, u pripremi
/ - , 2018, 1-12
Skup
8. Međunarodna konferencija “Razvoj javne uprave”, Vukovar
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 19.04.2018. - 20.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
lokalna samouprava tržišna orijentacija dionička orijentacija
(Local Self-Government ; Market Orientation ; Stakeholder Orientation)
Sažetak
Zakonske odredbe o funkcioniranju javne uprave i demokratskom ustroju predviđaju obaveze realizacije prava i zadovoljavanje potreba građana prvenstveno na lokalnoj i regionalnoj razini, gdje se najbolje prepoznaju te učinkovito i ekonomično zadovoljavaju njihove potrebe. Ipak proces prepoznavanja i susretanja potreba i očekivanja građana i njihova uspješnog zadovoljavanja, značajno je složeniji u usporedbi s usluživanjem potrošača na tradicionalnim tržištima proizvoda i usluga. Svrha ovog rada je na primjeru lokalne samouprave u Hrvatskoj prepoznati uzroke veće složenosti tržišta lokalnih javnih usluga, kao i moguće utjecaje za udaljavanje lokalne samouprave od koncepta tržišne orijentacije, odnosno orijentacije prema potrošačima, koji je široko prihvaćen među poslovnim subjektima profitnog sektora, a koristi tržišne orijentacije mjerljive i dokazane brojnim znanstvenim istraživanjima. Naime, iako mnoge reforme javnog sektora uključuju preporuke da se javne usluge bolje prilagode korisnicima i dalje je uočljivo opiranje subjekata javnog sektora da prihvate tržišnu orijentaciju (kao implementaciju koncepcije marketinga), kao sredstvo boljeg razumijevanja i zadovoljavanja potreba korisnika. U kontekstu približavanja marketinga i javne uprave u ovom radu su kroz istraživanje eksperata utvrđeni relevantni dionici lokalne samouprave te moguće premise za lakše usvajanje i primjenu koncepta tržišne orijentacije u lokalnoj samoupravi u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti