Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 944856

Implementacija marketinga u funkciji unapređenja performansi gradova


Širola, Davor
Implementacija marketinga u funkciji unapređenja performansi gradova, 2017., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Split


CROSBI ID: 944856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implementacija marketinga u funkciji unapređenja performansi gradova
(The Implementation of Marketing Concept as a Mean of Improving City Performances)

Autori
Širola, Davor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Split

Datum
14.06

Godina
2017

Stranica
315

Mentor
Meler, Marcel

Ključne riječi
tržišna orijentacija ; dionički pristup ; poduzetnička orijentacija ; gradske uprave
(Market Orientation ; Stakeholder Approach ; Entrepreneurial Orientation ; Local City Governments)

Sažetak
Gradske uprave u Republici Hrvatskoj djeluju u okruženju koje ne obvezuje niti kontinuirano preporučuje aktivnosti za bolje zadovoljavanje korisnika lokalnih javnih usluga. Pored toga, problem istraživanja ovog doktorskog rada predstavlja i razina razumijevanja gradskih uprava o potrebi djelotvornijeg i učinkovitijeg funkcioniranja u svrhu usluživanja građana i drugih dionika, posebno u kontekstu percipirane monopolističke pozicije lokalne samouprave. Predmet istraživanja ovog rada predstavlja utvrđivanje razine usvojenosti tržišne orijentacije, odnosno prihvaćenosti marketinške koncepcije, koja je istražena u odnosu na ključne skupine dionika hrvatskih gradskih uprava. Kvalitativnim istraživanjem prepoznato je devet skupina: građani, lokalni poduzetnici i privatni investitori, civilni sektor, turisti i izletnici, nadležna ministarstva, Vlada, Sabor i dr., javna poduzeća, pripadajuće županije, druge jedinice lokalne samouprave (konkurenti) i zaposlenici gradskih uprava. Veća tržišna orijentiranost znači i bolje prikupljanje informacija i njihovo uspješno širenje do osoba zaduženih za kreiranje tržišno orijentiranih reakcija oblikovanih specifično prema svakoj skupini dionika. No, za djelotvorno i učinkovito djelovanje gradskih uprava potrebna je i poduzetnička orijentiranost, kako bi se proaktivno tražili novi resursi, inovativna rješenja za korisnike ili pokrenuli razvojni projekti, uz prihvatljivu razinu rizika. Rezultati istraživanja obaju konstrukata pokazali su srednju razinu tržišne i poduzetničke orijentiranosti gradskih uprava u Republici Hrvatskoj. Pritom je utvrđeno da sve tri komponente tržišne orijentacije – prikupljanje, širenje i tržišno orijentirana reakcija na informacije, predstavljaju značajne i međusobno povezane dijelove konstrukta, uz najveću korelaciju između ključne komponente – tržišno orijentirane reakcije i ukupne tržišne orijentacije. Važnu spoznaju predstavlja i dokazivanje podjednake (srednje) razine intenziteta tržišne orijentiranosti prema svim skupinama dionika. Također je utvrđeno da intenzitet prema pojedinoj skupini dionika ovisi o relevantnosti te skupine za određenu gradsku upravu. Istraživanjem su potvrđene hipoteze da tržišna i poduzetnička orijentacija u hrvatskim gradskim upravama pozitivno utječu na subjektivno mjerene organizacijske performanse i performanse korisnika, odnosno zadovoljstvo korisnika. Iz istraživanja također proizlazi da poduzetnička orijentacija pozitivno utječe na razinu tržišne orijentacije gradskih uprava, odnosno da usvajanje obaju koncepata daje sinergijske učinke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veleučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Marcel Meler (mentor)

Avatar Url Davor Širola (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Širola, Davor
Implementacija marketinga u funkciji unapređenja performansi gradova, 2017., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Split
Širola, D. (2017) 'Implementacija marketinga u funkciji unapređenja performansi gradova', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}irola, Davor}, year = {2017}, pages = {315}, keywords = {tr\v{z}i\v{s}na orijentacija, dioni\v{c}ki pristup, poduzetni\v{c}ka orijentacija, gradske uprave}, title = {Implementacija marketinga u funkciji unapre\djenja performansi gradova}, keyword = {tr\v{z}i\v{s}na orijentacija, dioni\v{c}ki pristup, poduzetni\v{c}ka orijentacija, gradske uprave}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}irola, Davor}, year = {2017}, pages = {315}, keywords = {Market Orientation, Stakeholder Approach, Entrepreneurial Orientation, Local City Governments}, title = {The Implementation of Marketing Concept as a Mean of Improving City Performances}, keyword = {Market Orientation, Stakeholder Approach, Entrepreneurial Orientation, Local City Governments}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font