Pregled bibliografske jedinice broj: 944791
Reprezentacija, otuđenje i modni spektakl: simbolički aspekti ženskog identiteta u filmovima Michelangela Antonionija
Reprezentacija, otuđenje i modni spektakl: simbolički aspekti ženskog identiteta u filmovima Michelangela Antonionija // TEDI - International Interdisciplinary Journal of Young Scientists from the Faculty of Textile Technology, 7 (2017), 1; 59-73 (domaća recenzija, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 944791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reprezentacija, otuđenje i modni spektakl: simbolički aspekti ženskog identiteta u filmovima Michelangela Antonionija
(Representation, Alienation and Fashion Spectacle: Symbolic Aspects of the Female Identity in the movies by Michelangelo Antonioni)
Autori
Poldrugač, Matea ; Purgar, Krešimir
Izvornik
TEDI - International Interdisciplinary Journal of Young Scientists from the Faculty of Textile Technology (1847-9545) 7
(2017), 1;
59-73
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
Michelangelo Antonioni, ženski identitet, kinematografska slika, vrijeme i prostor, moda, spektakl
(Michelangelo Antonioni, female identity, cinematographic image, time and space, fashion, spectacle)
Sažetak
U povijesnom razvoju zapadne kulture figura žene u umjetnosti bila je pod snažnim utjecajem najprije patrijarhalne tradicije, zatim različitih praksi normativne moralnosti i, naposljetku, potrošačke kulture. U opusu režisera Michelangela Antonionija svjedočimo obratu tijekom kojega se nježna, sentimentalna, poslušna i potlačena žena pretvara u estetsku figuru moći. Svoje žene-likove on smješta u sadašnjost, te ih vlastitim karakterističnim umjetničkim jezikom transformira u društvene i individualne reprezentacije koje najavljuju blisku budućnost. U Antonionijevom filmskom opusu susrećemo različite ženske likove: od statusnih simbola, seksualnih i vizualnih objekata želje, do psihički složenih osobnosti koje nadilaze stereotipe društvene normativnosti. Antonioni koristi i modu u svrhu naracije, prikazivanja određenog psihološkog i mentalnog stanja lika, estetske transformacije tijela, čovjeka i naposljetku – identiteta. Otuđeno tijelo oslobađa se okova tradicionalizma i stega tehnološki naprednog, kapitalistički orijentiranog društva i nestaje u vlastitoj drugosti. Estetski znakovni sustav kojeg je sam Antonioni konstruirao u svrhu iščitavanja svoje umjetnosti, kao i mogućnosti njegove beskonačne interpretacije, bili su temelj istraživanja i nastanka ovog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti