Pregled bibliografske jedinice broj: 944613
Utjecaj atribuiranja na pomagačko ponašanje studenata različitih studijskih usmjerenja
Utjecaj atribuiranja na pomagačko ponašanje studenata različitih studijskih usmjerenja // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / G. Kuterovac Jagodić, I. Erceg Jugović i A. Huić (ur.).
Zagreb, 2013. str. 156-156 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 944613 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj atribuiranja na pomagačko ponašanje studenata različitih studijskih usmjerenja
(The effect of attribution process on helping behavior among students of different study orientation)
Autori
Kramarić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka
/ G. Kuterovac Jagodić, I. Erceg Jugović i A. Huić - Zagreb, 2013, 156-156
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Weinerov atribucijsko-emocionalni model, pomagačko ponašanje, kompetitivnost, kooperativnost, studenti
(Weiner's attribution-emotion model, helping behavior, competitiveness, cooperation, students)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti mogućnost generalizacije Weinerovog atribucijsko- emocionalnog modela pomagačkog ponašanja u hrvatskom kulturalnom kontekstu, te ispitati jesu li efekti mogućnosti kontrole razloga traženja pomoći na pomagačko ponašanje moderirani sudionikovim studijskim usmjerenjem, kooperativno-kompetitivnom orijentacijom, izostajanjem s nastave te navikom vođenja vlastitih bilješki s predavanja. U tu svrhu proveden je simulacijski eksperiment u kojem su korišteni Weinerovi scenariji s temom studenta koji želi posuditi bilješke, a sudionici su također ispunili Skalu kooperativno- kompetitivne orijentacije te procijenili koliko često izostaju s nastave i koliko često vode bilješke na predavanjima. Podaci su prikupljeni na 285 (od toga 64% muških) studenata psihologije te dva tehnička fakulteta u Zagrebu. Rezultati su pokazali da studenti osjećaju značajno više suosjećanja, manje ljutnje, te da su skloniji pomoći kada razlog nečije potrebe za pomoći nije podložan kontroli, u odnosu na situaciju kada jest. Pritom percipirana mogućnost kontrole na pomagačko ponašanje djeluje indirektno preko pobuđenih emocija. Dodatno su dobiveni značajni efekti studijskog usmjerenja, kooperativno- kompetitivne orijentacije te izostajanja s nastave, kao i interakcija izostanaka s mogućnošću kontrole – više pomažu studenti psihologije, kooperativniji, te studenti koji češće izostaju. Rezultati ukazuju na mogućnost generalizacije Weinerovog modela, te važnost ispitivanja dodatnih varijabli u okviru modela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija