Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 944563

Kako olakšati usvajanje i učenje stranog jezika - na primjeru studenata francuskog jezika


Damić Bohač, Darja
Kako olakšati usvajanje i učenje stranog jezika - na primjeru studenata francuskog jezika // Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina, (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 349-362 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 944563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako olakšati usvajanje i učenje stranog jezika - na primjeru studenata francuskog jezika
(How to facilitate the acquisition and learning of a foreign language – an example with university students of French)

Autori
Damić Bohač, Darja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina, - Zagreb : Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016, 349-362

ISBN
978-953-7963-43-9

Skup
Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.04.2015. - 26.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Analiza pogrešaka, kontrastivna analiza, fosilizacija pogrešaka, međujezični utjecaji, jezična kompetencija, metajezična kompetencija
(Error analysis, contrastive analysis, fossilization, cross-linguistic influences, linguistic competence, metalinguistic competence)

Sažetak
U ovome se radu prikazuju poteškoće s kojima se susreću kroatofoni studenti francuskog jezika koje su u većini slučajeva uvjetovane razlikama u funkcioniranju francuskog i hrvatskog jezika. Pritom se ne zadržavamo samo na pogreškama koje u većoj ili manjoj mjeri remete komunikaciju (kao što to čini pogrešna upotreba člana ili glagolskih vremena i načina, izostavljanje faktitivnih konstrukcija, pogrešan red riječi, neprovedena pasivna preoblika i slično), nego i na onim pogreškama koje se na prvi pogled mogu činiti bezazlenima, ali koje razotkrivaju neizvornoga govornika (primjerice, zanemarena upotreba posesiva i pogrešna upotreba demonstrativa – obje kategorije postoje i u francuskom i u hrvatskom jeziku, ali ne funkcioniraju na isti način). U ovu skupinu spada, na primjer, i razlika u broju elemenata potrebnih za superlativ: u francuskom su jeziku dovoljna dva elementa, dok su u hrvatskom potrebna tri elementa. S obzirom na visoku razinu ovladanosti francuskim jezikom koja se očekuje od studenata kako bi odgovorili na sve izazove profesionalnog života, smatramo da bi drugačiji pristup pogreškama, kakav predlažemo u ovom radu, a koji se temelji na supostavljanju i suprotstavljanju struktura uz osvještavanje razlika u značenju koje pojedine pogrešne upotrebe povlače za sobom, mogao umanjiti fosilizaciju pogrešaka. Rad se nadovezuje na prethodne radove autorice koji obrađuju pitanja vezana uz razlike u funkcioniranju francuskog i hrvatskog jezičnog sustava, pitanja usvajanja složenijih jezičnih struktura te razvijanja i usavršavanja jezične i komunikacijske kompetencije (Damić Bohač 1991–1992, 1993, 1994, 1995, 1996 te Bikić- Carić i Damić Bohač 2002). Dio koji se odnosi na primjenu preoblika u francuskom jeziku temelji se na istraživanjima S. Grahek (2004), a teorijska polazišta koja se odnose na jezičnu i komunikacijsku kompetenciju te pristup pogreškama temelje se na Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike te radovima vodećih stručnjaka iz područja metodike francuskog jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Darja Damić Bohač (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Damić Bohač, Darja
Kako olakšati usvajanje i učenje stranog jezika - na primjeru studenata francuskog jezika // Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina, (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 349-362 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Damić Bohač, D. (2016) Kako olakšati usvajanje i učenje stranog jezika - na primjeru studenata francuskog jezika. U: Udier, S. & Cergol Kovačević, Kristina, (ur.)Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja.
@article{article, author = {Dami\'{c} Boha\v{c}, Darja}, year = {2016}, pages = {349-362}, keywords = {Analiza pogre\v{s}aka, kontrastivna analiza, fosilizacija pogre\v{s}aka, me\djujezi\v{c}ni utjecaji, jezi\v{c}na kompetencija, metajezi\v{c}na kompetencija}, isbn = {978-953-7963-43-9}, title = {Kako olak\v{s}ati usvajanje i u\v{c}enje stranog jezika - na primjeru studenata francuskog jezika}, keyword = {Analiza pogre\v{s}aka, kontrastivna analiza, fosilizacija pogre\v{s}aka, me\djujezi\v{c}ni utjecaji, jezi\v{c}na kompetencija, metajezi\v{c}na kompetencija}, publisher = {Srednja Europa ; Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dami\'{c} Boha\v{c}, Darja}, year = {2016}, pages = {349-362}, keywords = {Error analysis, contrastive analysis, fossilization, cross-linguistic influences, linguistic competence, metalinguistic competence}, isbn = {978-953-7963-43-9}, title = {How to facilitate the acquisition and learning of a foreign language – an example with university students of French}, keyword = {Error analysis, contrastive analysis, fossilization, cross-linguistic influences, linguistic competence, metalinguistic competence}, publisher = {Srednja Europa ; Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font