Pregled bibliografske jedinice broj: 944535
Emocionalna inteligencija i depresivnost
Emocionalna inteligencija i depresivnost // Savremeni trendovi u psihologiji. Knjiga sažetaka / Ković, Vanja (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2011. str. 176-177 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 944535 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija i depresivnost
(Emotional intelligence and depression)
Autori
Takšić, Vladimir ; Vučenović, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Savremeni trendovi u psihologiji. Knjiga sažetaka
/ Ković, Vanja - Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2011, 176-177
ISBN
978-86-6065-080-3
Skup
Međunarodni naučno-stručni skup: Savremeni trendovi u psihologiji. Knjiga sažetaka
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 14.10.2011. - 16.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, obiteljske interakcije, depresivnost
(emotional intelligence, family interactions, depression)
Sažetak
Konstrukt emocionalne inteligencije jedan je od pokušaja pronalaženja mentalnih procesa koji su uključeni u obradu emocionalnih informacija, a uključuje: sposobnosti brzoga zapažanja, procjene i izražavanja emocija ; sposobnosti uviđanja i generiranja osjećaja koji olakšavaju mišljenje ; sposobnosti razumijevanja emocija i znanje o emocijama ; i sposobnosti reguliranja emocija u svrhu promocije emocionalnog i intelektualnog razvoja (Mayer i Salovey, 1997). Cilj istraživanja bio je utvrditi prediktivnu sposobnost različitih aspekata emocionalne inteligencije i stilova roditeljskog odgoja na pojavu depresivnosti kod adolescenata. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 502 ispitanika, učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole te prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda srednje škole, starosne dobi od 12-18 godina. U ispitivanju je korišten Upitnik emocionalne kompetentnosti „UEK-45“ (Takšić, 2002), Skala percepcije obiteljskih odnosa (Macuka, 2004) i Skala depresivnosti za djecu i adolescente „SDD“ (Vulić-Prtorić, 2003). Ispitivanjem odnosa među varijablama dobivene su značajne povezanosti između sposobnosti emocionalne inteligencije, depresivnosti i obiteljskih interakcija (raspon koeficijenata za pojedine subskale kreće se od 0, 12 do 0, 36). Ispitivanjem prognostičke valjanosti, dimenzije obiteljskih interakcija i emocionalne sposobnosti imaju značajan doprinos u objašnjenju depresivnosti. Posebno se može istaknuti vrijednost sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama, koja se pokazala značajnim prediktorom u skoro svim ispitivanim uzorcima. Također je vrlo zanimljiv podatak da je najrizičnija skupina onih adolescenata koji su emocionalno osjetljivi ali nemaju dovoljno razvijene sposobnost reguliranju i upravljanja emocijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka