Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 944499

Važnost i uloga razvoja samopoštovanja i samopoimanja u formiranju identiteta kod djece


Vučenović, Dario
Važnost i uloga razvoja samopoštovanja i samopoimanja u formiranju identiteta kod djece // Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu. Knjiga sažetaka / Vučenović, Dario (ur.).
Split: Udruga Montessori pedagogije Split, 2016. str. 3-4 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 944499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost i uloga razvoja samopoštovanja i samopoimanja u formiranju identiteta kod djece
(The importance and the role of self-esteem and self-image on forming identity in children)

Autori
Vučenović, Dario

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu. Knjiga sažetaka / Vučenović, Dario - Split : Udruga Montessori pedagogije Split, 2016, 3-4

Skup
Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
samopoštovanje, samopoimanje, razvoj identiteta
(self-esteem, self-image, identity development)

Sažetak
Samopoštovanje se često ističe kao ključ uspjeha u životu te određuje subjektivne procjene zadovoljstva životom. Visoko samopoštovanje je osnova pozitivnog mišljenja o sebi i pomaže u očuvanju visokog mišljenja o sebi čak i kada je ono na bilo koji način ugroženo. Često se navodi kao pokazatelj mentalnog zdravlja, dobre prilagodbe i slično. Osim intenziteta, istraživanja nerijetko uključuju i varijablu stabilnosti samopoštovanja. Među brojnim faktorima koji određuju samopoštovanje, posebno su značajne procjene socijalne vrijednosti i kompetentnosti te pozitivni odnosi s roditeljima. Roditeljska toplina, podrška i ljubav pozitivno djeluju na emocionalnu i socijalnu stabilnost djece, dok hladni i autoritarni roditelji imaju djecu niskog samopoštovanja, s izraženim problemima u odnosima. Ispitivanja razvoja samopoštovanja kod djece pokazuju kako se oko 4. godine javljaju prve prosudbe o kompetencijama i socijalnom statusu. Samopoimanje je značajna odrednica ponašanja svakog pojedinca. Realna slika o sebi uključuje odgovore na pitanja tko sam ja i što sam sve u stanju napraviti. Rogers nudi i pojam idealnog selfa, odnosno ono kakvi bi željeli biti. Samopoimanje je, stoga, svojevrsna kognitivna shema pomoću koje organiziramo i tumačimo informacije o sebi. Razvoj samopoimanja započinje od najranije dobi, budući da novorođenčad posjeduje sposobnost primanja i reagiranja na senzorne podražaje, a kasnije se razvijaju i sposobnosti senzo-motoričke integracije, prepoznavanja i razlikovanja lica te brojne druge sposobnosti. Svijest o samostalnom ''ja'' javlja se, po svoj prilici, negdje krajem druge godine života, kada dijete počinje razlikovati sebe od drugih objekata. Taj prvi pojam o sebi uključuje svijest o vlastitom tijelu, imenu, ali i stalnosti okolnih objekata u odnosu na nas. Negdje oko 3-4 godine samopoimanje se nadopunjuje informacijama o materijalnim svojstvima (npr. boja očiju) i materijalnim dobrima (npr. ja imam lutku), i tada se zapravo javlja prvo razlikovanje tjelesnog i privatnog selfa. U isto vrijeme se intenzivno razvija i mogućnost verbalnog izražavanja. Stvaranje identiteta prati navedene procese usvajanja slike o sebi, ali i razvoja govora. Usvajanjem rječnika, dijete dolazi u mogućnost da izrazi vlastite stavove, emocije i potrebe. Koristi ga i prilikom stvaranja slike o sebi, na način da se definira u određenim terminima. Pri tome je, kao i uvijek, važna pozitivna stimulacija iz okoline, neizostavna podrška roditelja kao i odnosi s vršnjacima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dario Vučenović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vučenović, Dario
Važnost i uloga razvoja samopoštovanja i samopoimanja u formiranju identiteta kod djece // Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu. Knjiga sažetaka / Vučenović, Dario (ur.).
Split: Udruga Montessori pedagogije Split, 2016. str. 3-4 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Vučenović, D. (2016) Važnost i uloga razvoja samopoštovanja i samopoimanja u formiranju identiteta kod djece. U: Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu. Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Vu\v{c}enovi\'{c}, Dario}, editor = {Vu\v{c}enovi\'{c}, D.}, year = {2016}, pages = {3-4}, keywords = {samopo\v{s}tovanje, samopoimanje, razvoj identiteta}, title = {Va\v{z}nost i uloga razvoja samopo\v{s}tovanja i samopoimanja u formiranju identiteta kod djece}, keyword = {samopo\v{s}tovanje, samopoimanje, razvoj identiteta}, publisher = {Udruga Montessori pedagogije Split}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vu\v{c}enovi\'{c}, Dario}, editor = {Vu\v{c}enovi\'{c}, D.}, year = {2016}, pages = {3-4}, keywords = {self-esteem, self-image, identity development}, title = {The importance and the role of self-esteem and self-image on forming identity in children}, keyword = {self-esteem, self-image, identity development}, publisher = {Udruga Montessori pedagogije Split}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font