Pregled bibliografske jedinice broj: 944498
Emocionalni i kognitivni razvoj - uloga emocionalne inteligencije i kompetentnosti
Emocionalni i kognitivni razvoj - uloga emocionalne inteligencije i kompetentnosti // Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu / Vučenović, Dario (ur.).
Split: Udruga Montessori pedagogije Split, 2016. str. 1-1 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 944498 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalni i kognitivni razvoj - uloga
emocionalne inteligencije i kompetentnosti
(Emotional and cognitive development - role of
emotional intelligence and competence)
Autori
Takšić, Vladimir ; Vučenović, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu
/ Vučenović, Dario - Split : Udruga Montessori pedagogije Split, 2016, 1-1
Skup
Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19-21.05
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocionalni i kognitivni razvoj, emocionalna inteligencija, emocionalne kompetencije
(emotional and cognitive development, emotional intelligence, emotional competence)
Sažetak
Kognitivni i emocionalni razvoj preklapaju se i u međusobnoj su interakciji. Nekada se smatralo da emocije treba pod svaku cijenu isključiti iz naše kognicije, jer one samo mogu poremetiti naše razumno djelovanje. Međutim, vrlo brzo se uvidjelo da je , , razum bez emocija impotentan, emocije bez razuma slijepe'' (Tomkins, 1962). Koncept koji je devedesetih godina prošlog stoljeća ujedinio ove dvije važne sfere naše osobnosti je emocionalna inteligencija. Autori koncepta Jack Mayer i Peter Salovey smatraju da ona , , općenito označava sposobnost prepoznavanja značenja emocionalnog sklopa, kao i prosuđivanje i rješavanje problema vezanih za emocionalni kontekst''. To je moderan koncept prilagođen demokratičnim kulturama, jer ne inzistira na diktiranim mjerilima emocionalnog ponašanja. U izlaganju će biti opisane najvažnije suvremene teorije inteligencije i njihove razvojne komponente. Uloga i važnost emocija u razvoju djeteta bit će prikazani kroz primjere i realne situacije. Kroz primjere će također biti opisano kako emocija i kognicija uspješno koegzistiraju u konceptu emocionalne inteligencije i doprinose našem boljem i sretnijem životu. Kako se emocionalna inteligencija razvija tijekom čitavog života, moguće ju je poticati, a za to su već izrađeni i provjereni programi za različite uzraste. Prijedlogom Nacionalnog kurikuluma međupredmetne teme, koji predviđa uvođenje emocionalnih i socijalnih sadržaja kroz sve obrazovne cikluse, konačno bi se priznao status i važnost tih sadržaja u razvoju životnih vještina i kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka