Pregled bibliografske jedinice broj: 944493
Formiranje identiteta kod djece
Formiranje identiteta kod djece // Psihošpancir - Tjedan psihologije 2017. / Bogan, Andreja (ur.).
Varaždin: Društvo psihologa Varaždin, 2017. str. 26-27 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 944493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Formiranje identiteta kod djece
(Identity formation among children)
Autori
Vučenović, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Psihošpancir - Tjedan psihologije 2017.
/ Bogan, Andreja - Varaždin : Društvo psihologa Varaždin, 2017, 26-27
Skup
Psihošpancir
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 17.02.2017. - 18.02.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
identitet, djeca
(identity, children)
Sažetak
Kako bismo što bolje razumjeli proces formiranja identiteta, objasnit ćemo pojmove koji su s njim usko povezani, kao npr. samopoštovanje koje se često ističe kao ključ uspjeha u životu i poslu. Visoko samopoštovanje je osnova pozitivnog mišljenja o sebi i pomaže nam da ga sačuvamo, čak i kad je ono ugroženo (primjerice, kad doživimo neuspjeh). Zs mentalno zdravlje je od posebne važnosti da ga održavamo stabilnim. U predavanju će biti govora o faktorima koji mogu odrediti razinu samopoštovanja kod djece, kao što su odnosi s roditeljima. Naime, istraživanja su pokazala da roditeljska toplina, podrška i ljubav pozitivno djeluju na emocionalnu i socijalnu stabilnost djece, doh hladni i pretjerano strogi roditelji negativno utječu na razvoj samopoštovanja kod djece. Identitet se ne može oblikovati bez stvaranja slike o sebi, koja određuje naše ponašanje. Samopoimanje uključuje odgovore na pitanje: tko sam ja? Oblikuje se usvajanjem informacija o sebi, a njegov razvoj započinje od najradnije dobi. Stvaranje osobnog identiteta uključuje navedene procesa, a pomaže mu i razvoj govora. Usvajanjem rječnika, dijete dolazi u mogućnost da izrazi vlastite stavove, emocije i potrebe. Na tom putu, važno je djecu poticati, pružati im bezuvjetnu podršku, promovirati njihov socijalni i emocionalni razvoj te voditi računa o svim mogućim zamkama koje stoje na putu postizanja zdravog identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija