Pregled bibliografske jedinice broj: 944483
Značaj emocionalne inteligencije u prevenciji poremećaja u ponašanju kod djece i mladih
Značaj emocionalne inteligencije u prevenciji poremećaja u ponašanju kod djece i mladih // 2. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe. Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 144-144 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 944483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj emocionalne inteligencije u prevenciji poremećaja u ponašanju kod djece i mladih
(The Importance of Emotional Intelligence in Preventing Behavioral Disorders in Children and Youth)
Autori
Vučenović, Dario ; Hajncl, Ljerka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe. Knjiga sažetaka
/ Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 144-144
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, poremećaji u ponašanju, agresivnost
(emotional intelligence, behavior disorders, aggression)
Sažetak
Rezultati istraživanja ukazuju na podatak da su individualne razlike među pojedincima u emocionalnoj inteligenciji, mjerenoj kao sposobnost Multifaktorskom skalom emocionalne inteligencije (MEIS), pozitivno povezane s njihovim prosocijalnim tendencijama i kvalitetom socijalnih odnosa. S druge strane, niska razina emocionalne inteligencije predviđa interpersonalne konflikte, a adolescenti s nižom razinom emocionalne inteligencije procijenjeni su agresivnijim i iskazuju konfliktnija ponašanja od vršnjaka s višom razinom EI. Neki autori navode da mladi koji imaju višu EI u prosjeku značajno manje konzumiraju alkohol i opojne droge, te uspješnije rješavaju sukobe i imaju nižu razinu agresije. Iz navedenog bi se moglo zaključiti da je emocionalna inteligencije jako važna za grupne odnose jer EI pojedinci izbjegavaju sukobe, spremni su na suradnju i timski rad. Istraživanja također potvrđuju da je EI djeteta negativno povezana s agresivnošću, a pozitivno s prihvaćanjem vršnjaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija