Pregled bibliografske jedinice broj: 944482
Emocionalna inteligencija i obrada emocionalnih sadržaja u različitoj dobi
Emocionalna inteligencija i obrada emocionalnih sadržaja u različitoj dobi, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 944482 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija i obrada emocionalnih sadržaja u različitoj dobi
(Emotional intelligence and processing of emotional content at different ages)
Autori
Vučenović, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
08.06
Godina
2012
Stranica
180
Mentor
Takšić, Vladimir
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, razvojna psihologija
(emotional intelligence, developmental psychology)
Sažetak
Dobiveni rezultati potvrđuju jedan od ciljeva ovog ispitivanja da se u funkciji dobi mogu očekivati viši rezultati na mjeri emocionalne inteligencije kao sposobnosti, posebno na složenijim granama koje se kasnije razvijaju i više su integrirane kao što su razumijevanje i analiza emocija te refleksivnost i regulacija emocija. Uz više korelacije s verbalnim faktorom inteligencije i niže s neverbalnim, što je također dobiveno u ovom istraživanju, to bi govorilo u prilog shvaćanju emocionalne inteligencije kao sposobnosti.Što se tiče varijabli intelektualnih sposobnosti dobivene su značajne razlike između rezultata postignutih na neverbalnom testu inteligencije s obzirom na spol i dob ispitanika, dok na testu verbalnog rasuđivanja nije dobivena značajna razlika s obzirom na spol, kao ni s obzirom na dob ispitanika.Rezultati najstarijih ispitanika dobiveni na MSCEIT-u, osim s CTI-om, značajno koreliraju i sa svim skalama emocionalne kompetentnosti, kao i s ukupnim rezultatom na UEK-45. Te korelacije sada imaju, za razliku od ranijih dobnih skupina, najviše vrijednosti. Rezultati starijih ispitanika ukazuju na smanjivanje povezanosti između verbalnih i neverbalnih sposobnosti, a također je značajna i negativna povezanost između dobi i varijabli emocionalne inteligencije te dobi i neverbalne inteligencije što upućuje na opadanje i emocionalnih i intelektualnih sposobnosti. Na osnovi usporedbe dobivenih faktorskih struktura moglo bi se reći da je procesiranje emocionalnih sadržaja u starijoj dobi donekle različito u odnosu na mlađe dobne skupine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka