Pregled bibliografske jedinice broj: 944481
Ispitivanje povezanosti emocionalnih i intelektualnih sposobnosti u starijih osoba
Ispitivanje povezanosti emocionalnih i intelektualnih sposobnosti u starijih osoba // XIX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja / Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 58-58 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 944481 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje povezanosti emocionalnih i intelektualnih sposobnosti u starijih osoba
(Examining the Correlation of Emotional and Intellectual Capacity in the Elderly)
Autori
Vučenović, Dario ; Hajnzl, Ljerka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja
/ Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 58-58
ISBN
978-953-331-054-1
Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, emocionalna kompetencija, verbalne i neverbalne sposobnosti
(emotional intelligence, emotional competence, verbal and nonverbal abilities)
Sažetak
Provedenim istraživanjem nastojao se utvrditi međusobni odnos rezultata dobivenih na različitim instrumentima za mjerenje emocionalne inteligencije, njihove relacije s mjerom verbalnih i neverbalnih sposobnosti te spola ispitanika. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 106 ispitanika, kronološke dobi od 50 do 65 godina. Dobiveni rezultati pokazuju značajnu negativnu povezanost između CTI-a, odnosno testa fluidne inteligencije i dobi. Za razliku od neverbalne, kod verbalne inteligencije nije dobivena povezanost s dobi. Bolji učinak na mjeri fluidne inteligencije povezan je s boljim rezultatom i na testu emocionalne inteligencije. Ispitanici koji postižu bolje rezultate na testu emocionalne inteligencije bolje procjenjuju vlastite emocionalne kompetencije na UEK, odnosno stariji ispitanici su svjesniji u pogledu svojih emocionalnih sposobnosti i realniji prilikom njihove procjene. Također su dobivene značajne negativne korelacije između rezultata na mjerama emocionalne inteligencije kao sposobnosti te mjerama emocionalne inteligencije kao osobine ličnosti i dobi ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija