Pregled bibliografske jedinice broj: 944475
Odgovorno roditeljstvo i stilovi odgoja
Odgovorno roditeljstvo i stilovi odgoja // 20. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva. Knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andreja ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012. str. 293-293 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 944475 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgovorno roditeljstvo i stilovi odgoja
(Responsible parenting and parental rearing styles)
Autori
Vučenović, Dario ; Škifić, Maja ; Špinderk, Mila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
20. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva. Knjiga sažetaka
/ Brajša Žganec, Andreja ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012, 293-293
ISBN
978-953-55079-1-8
Skup
20. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 07.11.2012. - 10.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
roditeljstvo, stilovi odgoja
(parenting, parental rearing styles)
Sažetak
Roditeljstvo je vještina koja se uči i koja zahtijeva puno vježbe. Cilj roditeljstva je prenijeti mladima znanja i vještine potrebne za budući život. Roditeljsko ponašanje skloni smo shvatiti kao višedimenzionalnu varijablu, odnosno sindrom različitih postupaka prema djetetu. Konstrukt roditeljskog odgojnog stila odnosi se, uz dimenziju emocionalnosti, na varijacije roditeljskih pokušaja kontrole i socijalizacije djece. Cilj provedenog istraživanja bio je ispirati dolazi li do promjena roditeljskih stilova nakon sudjelovanja roditelja u projektu , , Odgovorno roditeljstvo''. Ispitivanje je provedeno u Obiteljskom centru Zadarske županije, a ispitanici su bili učenici šestog i sedmog razreda OŠ (33 učenika) i njihovi roditelji koji su pohađali radionice (66 roditelja). Učenici su procjenjivali ponašanje svojih roditelja prije i nakon edukacije na Skali percepcije obiteljskih odnosa, koja sadrži 25 čestica, a zahvaća osnovne dimenzije roditeljskog ponašanja prema djetetu: emocionalnost i kontrolu. Dobiveni rezultati pokazuju da su učenici postupke svojih roditelja procjenjivali različito prije i nakon završene edukacije o roditeljstvu koju su pohađali njihovi roditelji. Tako je dobivena značajna razlika između rezultata na subskali Emocionalnosti prilikom procjene ponašanja i oca i majka od strane učenika. Nakon edukacije roditelja, učenici su procjenjivali njihovo ponašanje kao osjećajnije, iskrenije, otvorenije, ukazivali su na veću međusobnu bliskost i prihvaćanje. Na subskali Kontrole također je dobivena razlika, ali samo u situaciji kada su učenici procjenjivali ponašanje oca. Nakon edukativnih radionica, smanjeno je kontroliranja postupaka djeteta, prijetnje, usporedbe, kažnjavanje kao i kritiziranje od strane oca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija