Pregled bibliografske jedinice broj: 944440
Emocionalna inteligencija i depresivnost kod adolescenata
Emocionalna inteligencija i depresivnost kod adolescenata // Knjiga sažetaka 1. kongresa psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem / Kolenović-Đapo, Jadranka ; Hasanbegović-Anić, Enedina ; Đapo, Nermin ; Đokić, Ratko (ur.).
Sarajevo: Društvo psihologa Republike Srpske ; Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2009. str. 112-112 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 944440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija i depresivnost kod adolescenata
(Emotional intelligence and depression among adolescents)
Autori
Vučenović, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka 1. kongresa psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem
/ Kolenović-Đapo, Jadranka ; Hasanbegović-Anić, Enedina ; Đapo, Nermin ; Đokić, Ratko - Sarajevo : Društvo psihologa Republike Srpske ; Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2009, 112-112
Skup
1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 29.01.2009. - 31.01.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, depresivnost
(emotional intelligence, depression)
Sažetak
Problemi ovog istraživanja su bili ispitati da li postoje razlike u aspektima emocionalne inteligencije i depresivnosti s obzirom na dob i spol ispitanika, zatim utvrditi povezanosti između tih varijabli te ispitati prediktivnost različitih aspekata emocionalne inteligencije s obzirom na pojavu depresivnosti kod adolescenata. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 502 ispitanika, učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole te prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda srednje škole, starosne dobi 12-18 godina. U ispitivanju je korišten Upitnik emocionalne kompetentnosti ''UEK-45'' (Takšić, 2002) i Skala depresivnosti za djecu i adolescente ''SDD'' (Vulić-Prtorić, 2003). Rezultati istraživanja ukazuju na postojanje razlika u ispitivanim varijablama s obzirom na spol ispitanika i to u depresivnosti, djevojke postižu više rezultate na skali depresivnosti od mladića, a to je slučaj i kod procjene sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija. Razlike s obzirom na dob ispitanika dobivene su u sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija i sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama. Ispitivanjem odnosa među varijablama dobivene su značajne povezanosti između sposobnosti emocionalne inteligencije i depresivnosti, a što se tiče prognostičke valjanosti uvrđeno je da emocionalne sposobnosti imaju značajan doprinos u objašnjenju depresivnosti kod adolescenata. Posebno se može istaknuti vrijednost sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama, koja se pokazala značajnim prediktorom u skoro svim ispitivanim uzorcima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija