Pregled bibliografske jedinice broj: 944428
Anksioznost, samopoštovanje i školski uspjeh učenika različite dobi
Anksioznost, samopoštovanje i školski uspjeh učenika različite dobi // XV godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost. Knjiga sažetaka / Lopižić, Josip (ur.).
Dubrovnik: Hrvatsko psihološko društvo ; Društvo psihologa Dubrovnik, 2007. str. 127-127 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 944428 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Anksioznost, samopoštovanje i školski uspjeh učenika različite dobi
(Anxiety, self-esteem and school success in students of different ages)
Autori
Rakocija, Silvana ; Mavar, Mladen ; Vučenović, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XV godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost. Knjiga sažetaka
/ Lopižić, Josip - Dubrovnik : Hrvatsko psihološko društvo ; Društvo psihologa Dubrovnik, 2007, 127-127
Skup
XV. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.11.2007. - 17.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
anksioznost, samopoštovanje, školski uspjeh, učenici
(anxiety, self-esteem, academic success, students)
Sažetak
Istraživanjem se pokušala utvrditi relacija različitih aspekata anksioznosti sa samopoštovanjem i školskim uspjehom u različitim dobnim skupinama. Provedeno je na 240 učenika osnovnih i srednjih škola, a korištena je skala anksioznosti AFS i Coopersmithov upitnik samopoštovanja. Prema dobivenim rezultatima, u odnosima između anksioznosti, samopoštovanja i školskog uspjeha s godinama školovanja dolazi do promjena. Dok se na razini opće anksioznosti i samopoštovanja učenici različitih dobnih skupina ne razlikuju, na subskalama ispitne anksioznosti i socijalne poželjnosti stariji učenici postižu značajno niže rezultete. Evidentirano je i smanjivanje povezanosti između ispitne i opće anksioznosti, samopoštovanja i školskog uspjeha te između anksioznosti i školskog uspjeha, s povećanjem godina školovanja. Takvi rezultati sugeriraju da kod starijih učenika faktori koju nisu u vezi sa školskim situacijama postaju značajniji za samopoštovanje, što je u skladu s njihovom sve većom potrebom za nezavisnošću i samopotvrđivanjem u izvanškolskim aktivnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)