Pregled bibliografske jedinice broj: 944424
Neke odrednice roditeljskog doživljaja kompetentnosti roditelja djece vrtićke dobi
Neke odrednice roditeljskog doživljaja kompetentnosti roditelja djece vrtićke dobi, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 944424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke odrednice roditeljskog doživljaja kompetentnosti roditelja djece vrtićke dobi
(Some determinants of parental sense of competence in parents of kindergarten children)
Autori
Jurić, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
05.03
Godina
2018
Stranica
37
Mentor
Delale Eva Anđela
Ključne riječi
roditeljski doživljaj kompetentnosti, opće psihičko stanje, socijalna podrška, negativna afektivnost djeteta
(parental sense of competence, psychological distress, negative affectivity, social support)
Sažetak
Vodeći se Belskyjevim procesnim modelom roditeljstva cilj istraživanja bio je istražiti doprinos obilježja majki, konteksta te obilježja djeteta u objašnjavanju individualnih razlika roditeljskog doživljaja kompetentnosti (roditeljske samoefikasnosti i zadovoljstva roditeljstvom). U istraživanju je sudjelovalo 123 majki djece vrtićke dobi (od 3 do 7 godina) iz dva dječja vrtića Grada Zagreba. Majke su ispunjavale Skalu samoprocjene kompetentnosti roditelja, Upitnik za ispitivanje općih psihopatoloških teškoća (CORE-OM), Višedimenzionalni upitnik percipirane socijalne podrške i podljestvicu negativne afektivnosti Upitnika o dječjem ponašanju – vrlo kratka forma, a prikupljeni su i osnovni sociodemografski podaci. Primjenom hijerarhijske regresijske analize objašnjeno je 21% varijance kriterija zadovoljstva roditeljstvom majki, pri čemu su značajni prediktori opće psihičko stanje majke te negativna afektivnost djeteta. Roditeljsku samoefikasnost nije bilo moguće predvidjeti odabranim skupom varijabli.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija