Pregled bibliografske jedinice broj: 944414
Neka obilježja roditeljstva roditelja ADHD djece i djece oštećena vida
Neka obilježja roditeljstva roditelja ADHD djece i djece oštećena vida, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 944414 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neka obilježja roditeljstva roditelja ADHD djece i djece oštećena vida
(Some aspects of parenting: Parents of ADHD and visually impaired children)
Autori
Čarapina, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
26.06
Godina
2016
Stranica
50
Mentor
Delale Eva Anđela
Ključne riječi
ADHD, vidno oštećenje, roditeljstvo
(ADHD, visually impaired, parenting)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati razlike u razini psihičke uznemirenosti, doživljaja roditeljskog stresa, strategija suočavanja sa stresom te osjećaja kompetencije i uvjerenja o odgojnim postupcima te razlike u ukupnoj socijalnoj podršci i pojedinim izvorima socijalne podrške roditelja ADHD djece i roditelja djece oštećena vida. U istraživanju je sudjelovalo 36 roditelja ADHD djece i 26 roditelja djece oštećena vida. Roditelji su bili uključeni u udrugu „Buđenje“ ili u projekt „Okovi od zlata“ u okviru kojih su prekupljeni podatci za istraživanje. Korišteni mjerni instrumenti su Skala preventivnih odgojnih postupaka, Skala procjene primjerenosti korektivnih postupaka, Skala roditeljskog stresa, CORE-OM, Skala samoprocjene kompetentnosti roditelja, Upitnik suočavanja sa stresom te Ljestvica socijalne podrške obitelji i Ljestvica zadovoljstva životom. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na statistički značajne razlike između dvije skupine roditelja u razini procjena primjerenosti alternativa kažnjavanju i zadovoljstva ispunjavanjem roditeljske uloge. Roditelji ADHD djece imaju pozitivnija uvjerenja o alternativama kažnjavanja i manje su zadovoljni svojom roditeljskom ulogom od roditelja djece oštećena vida. Statistički značajna razlika dobivena je i između izvora socijalne podrške vlastite djece, roditelja partnera/ice, prijatelja partnera/ice i programa intervencije u ranom djetinjstvu. Roditelji ADHD djece primaju manju podršku na tim izvorima od roditelja djece oštećena vida.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Socijalne djelatnosti