Pregled bibliografske jedinice broj: 944329
Utjecaj razredne klime na uspjeh učenika mlađe školske dobi
Utjecaj razredne klime na uspjeh učenika mlađe školske dobi, 2009., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 944329 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj razredne klime na uspjeh učenika mlađe školske dobi
(Impact of classroom climate on the success of younger schoolchildren)
Autori
Šepović, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
13.06
Godina
2009
Stranica
69
Mentor
Bedeković, Vesna
Neposredni voditelj
Bognar, Ladislav
Ključne riječi
razredna klima, školski uspjeh, upravljanje razredom, škola usmjerena na učenika
(classroom climate, school success, classroom management, student-centered school)
Sažetak
Problematika diplomskog rada usmjerena je na utjecaj razredne klime na uspjeh učenika mlađe školske dobi. U drugom poglavlju iznesena su neka teorijska polazišta o samom pojmu razredne klime, pošavši od uspostavljanja pozitivne razredne klime, preko upravljanja razredom usmjerenim na učenika do uspostavljanja discipline i strukture ponašanja u razredu usmjerenom na učenika. Uz razmatranje uloge učitelja u školi usmjerenoj na učenika, s naglaskom na stilove vođenja i upravljanje razredom, uspostavljanje odnosa između učitelja i učenika te utjecaj sredine za učenje na uspjeh učenika mlađe školske dobi, izneseni su načini na osnovu kojih svaki učitelj može uspostaviti pozitivnu razrednu klimu u svom razredu te uspostaviti disciplinu, kako bi uspjeh učenika bio što bolji i kvalitetniji. Uspostava discipline u razredu usmjerenom na učenika podrazumijeva uspostavu autoriteta, uspostavljanje strukture pravila ponašanja te uspješno rješavanje učeničkog neposluha. Treće poglavlje odnosi se na empirijski dio rada u kome je dan osnovni metodološki okvir istraživanja. U četvrtom su poglavlju kroz raspravu opisani primjeri utjecaja niza okolnosti na uspjeh učenika mlađe školske dobi. Pod okolnostima podrazumijeva se socijalno okruženje, školsko i razredno ozračje, odnos učiteljica prema učenicima, emocionalno ozračje i međusobni odnosi među učenicima te suradnja učiteljica s roditeljima. Potrebni podaci prikupljeni su metodom sudjelujućeg promatranja uz bilježenje podataka odmah nakon promatranja. Kao dopuna navedenoj metodi provedeni su intervjui s učiteljicama, učenicima i roditeljima. Peto poglavlje donosi zaključna razmatranja o utjecaju razredne klime na uspjeh učenika mlađe školske dobi s mogućim savjetima za uspostavljanje pozitivne razredne klime koja utječe na kvalitetniji školski uspjeh učenika mlađe školske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija