Pregled bibliografske jedinice broj: 944319
Kompetentan učitelj u razrednoj nastavi: potrebe, perspektive, izazovi današnjice
Kompetentan učitelj u razrednoj nastavi: potrebe, perspektive, izazovi današnjice // Prilagodba škole svijetu znanja
Subotica: Sveučilište u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na Mađarskom nastavnom jeziku, 2016. str. 203-214 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 944319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetentan učitelj u razrednoj nastavi: potrebe, perspektive, izazovi današnjice
(A competent teacher in classroom instruction - the needs, perspectives and challenges of today)
Autori
Bedeković, Vesna ; Zrilić, Smiljana ; Valjan- Vukić, Violeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prilagodba škole svijetu znanja
/ - Subotica : Sveučilište u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na Mađarskom nastavnom jeziku, 2016, 203-214
ISBN
978-86-87095-71-7
Skup
Prilagodba škole svijetu znanja
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 23.11.2016. - 24.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
izazovi našeg vremena, profil kompetencije modernog učitelja, uključivanje, multikulturalno okruženje, partnerstvo, kreativnost
(the challenges of our time, competence profile of the modern teacher, inclusion, multicultural environment, partnership, creativity)
Sažetak
Učitelj je najvažnija karika u obrazovanju djece i mladih, a njegova je uloga danas znatno izmijenjena. Elementarna zadaća, ali i imperativ uspješnosti djelovanja suvremenog učitelja njegova je sposobnost da školu učini sredinom u kojoj su učenici sretni, gdje doživljavaju pozitivna iskustva, ali i mjesto u kojoj uče na njima prihvatljiv, istraživački i suradnički način. Ciljevi koji se stavljaju pred suvremenog učitelja su: škola po mjeri učenika ; rasterećenje uklanjanjem suvišnih obrazovnih sadržaja ; suvremeni načini poučavanja ; e-učenje ; istraživačka nastava, manje frontalna, izvanučionička i terenska ; samostalan rad ; jačanje odgojne funkcije škole ; poučavanje i osposobljavanje učenika za življenja prema individualnim i kolektivnim pravima i odgovornostima uvažavanje načela poštivanja različitosti i interkulturalnog razumijevanja u multikulturalnom okruženju. Učitelj je značajan faktor razvoja socijalnih kompetencija učenika, a njegova participacija značajna je i u kreiranju pozitivnog razrednog i školskog ozračja. Realizacija ovih elementarnih, ali kompleksnih ciljeva zahtjeva razvijene kompetencije učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Virovitici