Pregled bibliografske jedinice broj: 944312
Razvijanje interkulturalne kompetencije u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Razvijanje interkulturalne kompetencije u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju // Magistra Iadertina, 12 (2018), 1; 75-90 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 944312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijanje interkulturalne kompetencije u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
(Developing of intercultural competence in early and preschool upbringing and education)
Autori
Bedeković, Vesna ; Šimić, Marija
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 12
(2018), 1;
75-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
multikulturalno društvo, različitost, interkulturalna komunikacija, ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, interkulturalna kompetencija odgajatelja
(multicultural society, diversity, intercultural communication, early and preschool upbringing and education, intercultural competence of educators)
Sažetak
Susreti različitih kultura u današnjem globalnom multikulturalnom društvu zbivaju se gotovo svakog trena u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja. Interkulturalna komunikacija zbog sve izraženije međuovisnosti između ljudi različitih kultura, religija, jezika i svjetonazora postala je realnost svakodnevnog života, pri čemu susreti kultura podrazumijevaju nužnost kvalitetnog međusobnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma. S obzirom da se djetinjstvo smatra izuzetno važnim razdobljem ljudskoga života, ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja predstavljaju mjesta prve formalne izvanobiteljske socijalizacije i najranijeg institucionalnog prenošenja društveno prihvaćenih normi i vrijednosti, kao i mjesta u kojima se ostvaruju obrasci interkulturalnog odnosa primjenjivi u društvu. U radu je dan prikaz rezultata empirijskog istraživanja koje je imalo za cilj utvrditi razinu osnovnih znanja u području interkulturalizma i ispitati poželjne interkulturalne kompetencije odgajatelja te učinkovitost interkulturalnog djelovanja u procesu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija