Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 943659

Doprinos razvoju kompetencija odgojitelja za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u predškolskim ustanovama


Anđić, Dunja
Doprinos razvoju kompetencija odgojitelja za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u predškolskim ustanovama // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 19. Sp.Ed. (2017), 3; 213-232 doi:10.15516/cje.v19i0.2712 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 943659 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinos razvoju kompetencija odgojitelja za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u predškolskim ustanovama
(Contribution to the Development of Kindergarten/Preschool Teachers’ Competences for Education for Sustainable Development in Preschool Institutions)

Autori
Anđić, Dunja

Izvornik
Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje (1848-5189) 19. Sp.Ed. (2017), 3; 213-232

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje, kompetencije, odgoj i obrazovanje za okoliš/ održivi razvoj, odgojitelj, održivo društvo, predškolske ustanove
(competence ; environmental education/education for sustainable development ; kindergarten/preschool teachers ; kindergartens/preschools ; lifelong learning ; sustainable society)

Sažetak
Jedna od temeljnih zadaća odgojitelja jest upoznavanje djeteta s njegovim okruženjem i optimalno poticanje njegova rasta i razvoja, uključujući i razvoj temeljnih prava djece na okoliš, čist zrak, pitku vodu, zdrav život i kvalitetno djetinjstvo. Razvoj osjetljivosti djece iznimno je važno za budućnost odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, a treba ga početi razvijati još od ranog djetinjstva. Problematika kurikula i prakse rada odgojitelja uključuje i propitivanje kompetencija za uspješnu praksu rada s djecom u odgoju i obrazovanja za održivi razvoj. U radu se prikazuju neki od razvijenih postojećih modela procjene kompetencija za cjeloživotni odgoj i obrazovanje za održivi razvoj. Razvijen je mjerni instrument čije su mjerne karakteristike ispitane, a u radu su predstavljeni rezultati toga preliminarnog istraživanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 65 odgojitelja u pet dječjih vrtića. Konstruirana skala objašnjava 48 % zajedničke varijance i može biti značajna osnovica za daljnje propitivanje i razvoj modela kompetencija odgojitelja. Na taj način predstavlja i dobar temelj za promišljanje sadržaja kurikula budućega inicijalnog obrazovanja, ali i stručnog usavršavanja odgojitelja u području cjeloživotnog odgoja i obrazovanja

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Dunja Anđić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Anđić, Dunja
Doprinos razvoju kompetencija odgojitelja za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u predškolskim ustanovama // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 19. Sp.Ed. (2017), 3; 213-232 doi:10.15516/cje.v19i0.2712 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Anđić, D. (2017) Doprinos razvoju kompetencija odgojitelja za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u predškolskim ustanovama. Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 19. Sp.Ed. (3), 213-232 doi:10.15516/cje.v19i0.2712.
@article{article, author = {An\dji\'{c}, Dunja}, year = {2017}, pages = {213-232}, DOI = {10.15516/cje.v19i0.2712}, keywords = {cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, kompetencije, odgoj i obrazovanje za okoli\v{s}/ odr\v{z}ivi razvoj, odgojitelj, odr\v{z}ivo dru\v{s}tvo, pred\v{s}kolske ustanove}, journal = {Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v19i0.2712}, volume = {19. Sp.Ed.}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {Doprinos razvoju kompetencija odgojitelja za odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj u pred\v{s}kolskim ustanovama}, keyword = {cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, kompetencije, odgoj i obrazovanje za okoli\v{s}/ odr\v{z}ivi razvoj, odgojitelj, odr\v{z}ivo dru\v{s}tvo, pred\v{s}kolske ustanove} }
@article{article, author = {An\dji\'{c}, Dunja}, year = {2017}, pages = {213-232}, DOI = {10.15516/cje.v19i0.2712}, keywords = {competence, environmental education/education for sustainable development, kindergarten/preschool teachers, kindergartens/preschools, lifelong learning, sustainable society}, journal = {Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v19i0.2712}, volume = {19. Sp.Ed.}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {Contribution to the Development of Kindergarten/Preschool Teachers’ Competences for Education for Sustainable Development in Preschool Institutions}, keyword = {competence, environmental education/education for sustainable development, kindergarten/preschool teachers, kindergartens/preschools, lifelong learning, sustainable society} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font