Pregled bibliografske jedinice broj: 943498
Specifičnosti djelovanja osnovnoškolskih knjižnica Vukovarsko-srijemske županije: analiza stanja i komparacija s Istarskom županijom
Specifičnosti djelovanja osnovnoškolskih knjižnica Vukovarsko-srijemske županije: analiza stanja i komparacija s Istarskom županijom, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 943498 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti djelovanja osnovnoškolskih knjižnica Vukovarsko-srijemske županije: analiza stanja i komparacija s Istarskom županijom
(Specialities of school libraries in the Vukovarsko-srijemska county: analyses and comparison with the Istarska county)
Autori
Martina Vladisavljević
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
27.09
Godina
2016
Stranica
35
Mentor
Dragija Ivanović, Martina ; Stričević, Ivanka
Ključne riječi
Istarska županija ; osnovnoškolske knjižnice ; školske knjižnice, Vukovarsko-srijemska županija
(Istarska županija ; primary school libraries ; school libraries, Vukovarsko-srijemska županija)
Sažetak
Ovaj rad za cilj je imao prikazati stanje osnovnoškolskih knjižnica u Vukovarsko-srijemskoj županiji. Školske knjižnice ključan su dio obrazovnog sustava i svake školske ustanove te ponekad predstavljaju prvi susret učenika s knjižnicama i kulturom čitanja. Rad knjižnica procjenjuje se pomoću niza objektivnih pokazatelja koji pokazuju opremljenost knjižnice, stručnost djelatnika i rad knjižnice. Metoda korištena u ovom istraživanju je analiza dokumentacije i komparativna usporedba rezultata provedenih istraživanja. U istraživanju iz 1999. godine utvrđeno je kako je stanje, a posebice materijalno stanje, osnovnoškolskih knjižnica u Vukovarsko-srijemskoj županiji iznimno loše čemu su vjerojatno uzrok bila ratna razaranja na tom području. Situacija se do 2010. godine znatno popravila. Fondovi su obogaćeni, knjižnice su proširene i bolje opremljene te je došlo do znatnog povećanja stručnosti osoblja. U periodu od 2010. do 2015. godine nije bilo većih promjena, odnosno oporavak je naglo usporio. Analiza je pokazala relativnu stagnaciju brojnih pokazatelja, ali pozitivno je da je osoblje 2015. godine iznimno stručno. Shodno tome, ovaj rad pokazuje da je stanje u Vukovarsko-srijemskoj županiji i dalje ispod potrebne razine, jer Istarska županija s podjednakom površinom i brojem stanovnika i učenika ipak ima razvijenije osnovnoškolske knjižnice prema veličini fonda i veličini samih knjižnica, te prema opremljenosti, što uključuje i računalnu opremu. Ovaj rad pokazao je neravnomjernu regionalnu razvijenost na primjeru osnovnoškolskih knjižnica, te upućuje na potrebu ulaganja u obrazovni sustav u Vukovarsko-srijemskoj županiji.
Izvorni jezik
Hrvatski