Pregled bibliografske jedinice broj: 943360
Peter Pan u perivoju Kensington u kontekstu hrvatske prijevodne dječje književnosti
Peter Pan u perivoju Kensington u kontekstu hrvatske prijevodne dječje književnosti // Detinjstvo, XLIV (2018), 2; 50-65 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 943360 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Peter Pan u perivoju Kensington u kontekstu hrvatske
prijevodne dječje književnosti
(Peter Pan in the context of Croatian translations of
children's literature)
Autori
Lovrić Kralj, Sanja ; Milković, Ivana
Izvornik
Detinjstvo (0350-5286) XLIV
(2018), 2;
50-65
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Petar Pan ; hrvatska prijevodna dječja književnost ; Peter Pan u perivoju Kensington ; Udruženje za unapređivanje dječje književnosti
(Peter Pan ; Croatian translations of children’s literature ; Peter Pan u perivoju Kensington ; Udruženje za unapređivanje dječje književnosti)
Sažetak
U Hrvatskoj se lik Petra Pana u nekom djelu na hrvatskom jeziku pojavljuje u prijevodu Peter Pan u perivoju Kensington već dvadesetih godina 20. stoljeća. Riječ je o iznimno lijepo opremljenoj knjizi s ilustracijama Arthura Rackhama, a objavljenoj u izdanju Udruženja za unapređivanje dječje književnosti sa svrhom promicanja lijepe dječje knjige. Daljnji život lika Petra Pana u hrvatskoj kulturi neće se ipak nastaviti na tradiciji ovoga djela, koje će svoj ponovni prijevod dočekati tek 2007. godine, već će se nakon gotovo četiri desetljeća pojaviti u obliku Disneyeve adaptacije, a tek potom i kao prijevod djela Peter and Wendy. Djelo Peter Pan u perivoju Kensington uspoređuje se s hrvatskim prijevodima, posebno s obzirom na prevoditeljske strategije, tj. prilagodbu strane kulture domaćoj „interpretativnoj zajednici”. Prijevodi priča o Petru Panu smještaju se u književno-kulturni kontekst ciljne kulture s ciljem utvrđivanja mogućih razloga interesa za navedeno književno djelo kao i razloga za neredovit prijevodni interes u hrvatskoj recepciji Petra Pana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2014-09-9823 - Uspostavljanje međukulturnih poveznica kroz prijevode dječje književnosti: tekst, kontekst, strategije (BIBRICH) (Narančić Kovač, Smiljana, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb