Pregled bibliografske jedinice broj: 943254
Poremećaj iz spektra autizma i roditeljski stres u obiteljima sa i bez psa pomagača
Poremećaj iz spektra autizma i roditeljski stres u obiteljima sa i bez psa pomagača // Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji : 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta : knjiga sažetaka / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.).
Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017. str. 77-77 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 943254 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poremećaj iz spektra autizma i roditeljski stres u obiteljima sa i bez psa pomagača
(Autism spectrum disorder and parental stress in families with and without service dog)
Autori
Jureta, Jelena ; Delale, Eva Anđela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji : 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta : knjiga sažetaka
/ Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara - Zagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017, 77-77
ISBN
9789538014161
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta (1 ; 2017)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.12.2017. - 08.12.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
autizam, PSA, roditeljski stres, psi pomagači
(autism, ASD, parental stress, service dogs)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike u izraženosti simptoma autizma kod djece s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma i razinu doživljenog roditeljskog stresa u obiteljima sa i bez psa pomagača. Sudionici istraživanja bila su 53 roditelja djece s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma, pri čemu je 17 imalo psa pomagača za dijete s autizmom, dok ih 36 nije imalo psa pomagača. Korišteni mjerni instrumenti bili su Kvocijent autizma i Skala roditeljskog stresa (Berry i Jones, 1995). Kvocijent autizma korišten je u verziji za djecu (Baron-Cohen i sur., 2006) i adolescente (Auyeung i sur., 2008). Utvrđeno je kako postoji statistički značajna razlika između djece s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma s obzirom na posjedovanje psa pomagača, na način da djeca koja posjeduju psa pomagača izražavaju ukupno manje simptoma autizma od djece bez psa pomagača. Također, utvrđena je statistički značajna razlika na podljestvicama Komunikacija i Usmjerenost na detalje, na način da djeca s dijagnozom autizma koja posjeduju psa pomagača imaju bolju komunikaciju i manju usmjerenost na detalje od djece s PSA bez psa pomagača. Međutim, nisu utvrđene statistički značajne razlike u na podljestvicama Kvocijenta autizma Socijalne vještine, Prebacivanje pažnje i Mašta, kao ni u stupnju doživljenog roditeljskog stresa s obzirom na posjedovanje psa pomagača. Nije pronađena statistički značajna povezanost izraženosti simptoma autizma sa stupnjem doživljenog roditeljskog stresa. Dobiveni rezultati ukazuju na prednosti prisutnosti pasa pomagača u obiteljima s djecom koja imaju poremećaj iz spektra autizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb