Pregled bibliografske jedinice broj: 943160
Individualizarano poučavanje i inkluzija učenika s oštećenjem sluha u nastavi glazbene kulture – nastavnički izazov
Individualizarano poučavanje i inkluzija učenika s oštećenjem sluha u nastavi glazbene kulture – nastavnički izazov // Muzička pedagogija izazov, inspiracija i kreacija / Marković, Vedrana ; Martinović - Bogojević, Jelena (ur.).
Cetinje: Muzička akademija, Univerzitet Crne Gore, 2018. str. 46-47 (predavanje, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 943160 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Individualizarano poučavanje i inkluzija učenika s oštećenjem sluha u nastavi glazbene kulture – nastavnički izazov
(Individualized teaching and the inclusion of students with hearing impairments in music classes – a teacher's challenge)
Autori
Škojo, Tihana ; Mance, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
Muzička pedagogija izazov, inspiracija i kreacija
/ Marković, Vedrana ; Martinović - Bogojević, Jelena - Cetinje : Muzička akademija, Univerzitet Crne Gore, 2018, 46-47
Skup
Prvi međunarodni simpozijum iz oblasti muzičke pedagogije - Muzička pedagogija - izazov, inspiracija i kreacija
Mjesto i datum
Cetinje, Crna Gora, 24.05.2018. - 27.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
individualizacija poučavanja, nastava glazbene kulture, učenici s oštećenjem sluha
(teaching individualization, Music class, students with hearing impairments)
Sažetak
Individualizacija poučavanja, kojoj su temelj uvažavanje individualnih razlika učenika i osiguravanje optimalnih uvjeta za napredak svakoga učenika neovisno o njihovim sposobnostima, imperativ je suvremene, humanistički orijentirane nastave. Uključivanje učenika s oštećenjem sluha (gluhih i nagluhih) u nastavu glazbene kulture zbog same prirode predmeta – koja je u oprečnosti sa specifičnostima te teškoće – te zbog didaktičko- metodičkih aspekata – koje individualizirano poučavanje zahtijeva – predstavlja velik izazov nastavnicima koji se najčešće ne osjećaju dovoljno kompetentni i pripremljeni za uspješno odgovaranje na postavljeni zahtjev. U radu se, u okviru gore navedenoga, prikazuje praktična primjena posebno oblikovanih metodičkih postupaka pomoću kojih je ostvarena individualizacija pojedinih glazbenih aktivnosti, usmjerenih prema specifičnim obrazovnim zahtjevima gluhe učenice. Sudjelovanjem te učenice u svim aktivnostima, koje su bile inventivno osmišljene i prilagođene, ostvarena je njezina uspješna integracija u nastavu glazbene kulture. Učenica je načinila važan korak prema osvještavanju i razvoju svojih unutarnjih potencijala i jačanju samopouzdanja, a stalnom se interakcijom s drugim učenicima iz razreda pozitivno utjecalo na njezin socijalni razvoj, ali i na senzibilizaciju ostalih učenika prema učenicima s teškoćama u razvoju. Poseban je naglasak stavljen na primjenu Dalcrozova metodičkog sustava, koji je utemeljen na načelima euritmije, te na skupne aktivnosti u kojima su svi učenici u ugodnome i poticajnome ozračju zajednički dolazili do planiranih odgojno- obrazovnih ishoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost