Pregled bibliografske jedinice broj: 943158
Razlike između dviju disciplina: marketing i odnosi s javnošću
Razlike između dviju disciplina: marketing i odnosi s javnošću, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 943158 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike između dviju disciplina: marketing i odnosi s javnošću
(The Difference between the two Disciplines: Marketing and Public Relations)
Autori
Mujčinović, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
11.09
Godina
2015
Stranica
27
Mentor
Jurišić, Jelena
Neposredni voditelj
Raguž, Anđelka
Ključne riječi
odnosi s javnošću, markating, organizacija, funkcija, zajedničko djelovanje
(Public Relations, Marketing, Organization, Function, Joint Action)
Sažetak
Marketing i odnosi s javnošću danas se smatraju jednim od ključnih faktora u definiranju politike poslovanja organizacije. No, poznato je da se godinama vode burne rasprave među stručnjacima odnosa s javnošću i marketinga na temu nadređenosti i podređenosti poslovnih funkcija u organizaciji. Razvoj koji su odnosi s javnošću prošli od samih početaka doveo je do nesporazuma o pravoj ulozi ove funkcije, a, osim toga, i nedostatak sveobuhvatne definicije odnosa s javnošću rezultirao je raznim nepravilnim tumačenjima prakse te naveo na izjednačavanje s drugim komunikacijskim oblicima. Odnosi s javnošću se u marketinškoj literaturi smatraju tek jednim od alata marketinškog miksa, no u stvarnosti je utjecaj odnosa s javnošću daleko veći. Za razliku od marketinga koji je prije svega usmjeren na prodaju proizvoda i usluga organizacije te na odnose s potrošačima, odnosi s javnošću imaju znatno šire polje primjene svoje prakse. Oni obuhvaćaju sve oblike komunikacije, odnosno odnose organizacije sa svim njezinim interesno-utjecajnim skupinama te mogu u značajnoj mjeri doprinijeti formiranju organizacijskih ciljeva, filozofije i politike. Najnoviji trendovi u razvoju komunikacijskih programa naglašavaju novi oblik suradnje među odjelima odnosa s javnošću i marketinga. Umjesto dva odvojena i nezavisna odjela, oni surađuju, udružujući napore kako bi organizaciji osigurali najbolju moguću reputaciju. Tema ovog rada su razlike između dviju disciplina: marketinga i odnosa s javnošću. Cilj je objasniti uzroke nepravilnih tumačenja odnosa s javnošću te navesti osnovne razlike između marketinga i odnosa s javnošću kako bi se približila uloga i utjecaj ovih dviju disciplina, kao odvojenih poslovnih funkcija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb