Pregled bibliografske jedinice broj: 942991
Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budućih nastavnika glazbe
Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budućih nastavnika glazbe // Sociologija i prostor, 56 (2018), 2; 161-178 doi:10.5673/sip.56.2.4 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 942991 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna
kompetencija budućih nastavnika glazbe
(Intercultural Competence of Future Music Teachers:
Social Reality and/or Need)
Autori
Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 56
(2018), 2;
161-178
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
interkulturalna kompetencija ; studenti Glazbene pedagogije ; hrvatske akademije ; ruralna i urbana područja ; sociodemografske varijable
(intercultural competence ; students of music pedagogy ; Croatian Music academies ; urban and rural areas ; socio-demographic variables)
Sažetak
Interkulturalna kompetencija razvija se i nadograđuje tijekom života, no njeni temelji trebali bi se prije svega izgraditi tijekom studija. To je moguće u slučaju da je nastava na visokoobrazovnim ustanovama koncipirana tako da razvija interkulturalnu kompetenciju budućih nastavnika, koji bi trebali razvijati interkulturalnu kompetenciju svojih učenika kako u gradskim sredinama tako i u ruralnim područjima, gdje interkulturalnost nije tako izražena. Navedeno je ostvarivo interkulturalnim pristupom nastavi na akademijama, koji podrazumijeva upoznavanje različitih kultura i njihovih glazbenih tradicija s različitih kontinenata. Ovim radom htjelo se istražiti je li obrazovanje budućih osnovnoškolskih i gimnazijskih nastavnika glazbe u Republici Hrvatskoj usmjereno na interkulturalizam, kakvi su stavovi studenata o interkulturalnom odgoju te procjenjuju li se studenti interkulturalno kompetentnima. Ujedno se htjela utvrditi povezanost različitih sociodemografskih varijabla (spol, godine staža, ruralno/urbano područje školovanja...) sa stavovima studenata kao i razlike u mišljenjima ispitanika s obzirom na grad u kojem se obrazuju. Istraživanje provedeno anketiranjem obuhvatilo je 46 studenata završne godine diplomskog studija Glazbene pedagogije s akademija u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Puli, koji su na studij došli iz 17 hrvatskih županija. Broj kolegija s interkulturalnim sadržajima koje su ispitanici naveli relativno je mali. Nije utvrđena značajna povezanost ispitivanih varijabla s područjem na kojem su ispitanici odrastali (ruralno/urbano), ali je utvrđena statistički značajna razlika u mišljenjima ispitanika o provedbi interkulturalizma s obzirom na grad u kojem se školuju. Mišljenja smo kako je važno omogućiti svim studentima razvijanje interkulturalne kompetencije, a kasnije i njezino organizirano kontinuirano razvijanje u okviru procesa cjeloživotnog učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SocINDEX (EBSCO), CSA SOCIOLOGICAL ABSTRACTS, CSA WORLDWIDE POLITICAL SCIENCE ABSTRACTS, CSA SOCIAL SERVICES ABSTRACT (SELECTIVE)