Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 942991

Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budućih nastavnika glazbe


Begić, Amir; Šulentić Begić, Jasna
Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budućih nastavnika glazbe // Sociologija i prostor, 56 (2018), 2; 161-178 doi:10.5673/sip.56.2.4 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 942991 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budućih nastavnika glazbe
(Intercultural Competence of Future Music Teachers: Social Reality and/or Need)

Autori
Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 56 (2018), 2; 161-178

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
interkulturalna kompetencija ; studenti Glazbene pedagogije ; hrvatske akademije ; ruralna i urbana područja ; sociodemografske varijable
(intercultural competence ; students of music pedagogy ; Croatian Music academies ; urban and rural areas ; socio-demographic variables)

Sažetak
Interkulturalna kompetencija razvija se i nadograđuje tijekom života, no njeni temelji trebali bi se prije svega izgraditi tijekom studija. To je moguće u slučaju da je nastava na visokoobrazovnim ustanovama koncipirana tako da razvija interkulturalnu kompetenciju budućih nastavnika, koji bi trebali razvijati interkulturalnu kompetenciju svojih učenika kako u gradskim sredinama tako i u ruralnim područjima, gdje interkulturalnost nije tako izražena. Navedeno je ostvarivo interkulturalnim pristupom nastavi na akademijama, koji podrazumijeva upoznavanje različitih kultura i njihovih glazbenih tradicija s različitih kontinenata. Ovim radom htjelo se istražiti je li obrazovanje budućih osnovnoškolskih i gimnazijskih nastavnika glazbe u Republici Hrvatskoj usmjereno na interkulturalizam, kakvi su stavovi studenata o interkulturalnom odgoju te procjenjuju li se studenti interkulturalno kompetentnima. Ujedno se htjela utvrditi povezanost različitih sociodemografskih varijabla (spol, godine staža, ruralno/urbano područje školovanja...) sa stavovima studenata kao i razlike u mišljenjima ispitanika s obzirom na grad u kojem se obrazuju. Istraživanje provedeno anketiranjem obuhvatilo je 46 studenata završne godine diplomskog studija Glazbene pedagogije s akademija u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Puli, koji su na studij došli iz 17 hrvatskih županija. Broj kolegija s interkulturalnim sadržajima koje su ispitanici naveli relativno je mali. Nije utvrđena značajna povezanost ispitivanih varijabla s područjem na kojem su ispitanici odrastali (ruralno/urbano), ali je utvrđena statistički značajna razlika u mišljenjima ispitanika o provedbi interkulturalizma s obzirom na grad u kojem se školuju. Mišljenja smo kako je važno omogućiti svim studentima razvijanje interkulturalne kompetencije, a kasnije i njezino organizirano kontinuirano razvijanje u okviru procesa cjeloživotnog učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Amir Begić (autor)

Avatar Url Jasna Šulentić Begić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Begić, Amir; Šulentić Begić, Jasna
Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budućih nastavnika glazbe // Sociologija i prostor, 56 (2018), 2; 161-178 doi:10.5673/sip.56.2.4 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Begić, A. & Šulentić Begić, J. (2018) Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budućih nastavnika glazbe. Sociologija i prostor, 56 (2), 161-178 doi:10.5673/sip.56.2.4.
@article{article, author = {Begi\'{c}, Amir and \v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna}, year = {2018}, pages = {161-178}, DOI = {10.5673/sip.56.2.4}, keywords = {interkulturalna kompetencija, studenti Glazbene pedagogije, hrvatske akademije, ruralna i urbana podru\v{c}ja, sociodemografske varijable}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {10.5673/sip.56.2.4}, volume = {56}, number = {2}, issn = {1846-5226}, title = {Dru\v{s}tvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budu\'{c}ih nastavnika glazbe}, keyword = {interkulturalna kompetencija, studenti Glazbene pedagogije, hrvatske akademije, ruralna i urbana podru\v{c}ja, sociodemografske varijable} }
@article{article, author = {Begi\'{c}, Amir and \v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna}, year = {2018}, pages = {161-178}, DOI = {10.5673/sip.56.2.4}, keywords = {intercultural competence, students of music pedagogy, Croatian Music academies, urban and rural areas, socio-demographic variables}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {10.5673/sip.56.2.4}, volume = {56}, number = {2}, issn = {1846-5226}, title = {Intercultural Competence of Future Music Teachers: Social Reality and/or Need}, keyword = {intercultural competence, students of music pedagogy, Croatian Music academies, urban and rural areas, socio-demographic variables} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • SocINDEX (EBSCO), CSA SOCIOLOGICAL ABSTRACTS, CSA WORLDWIDE POLITICAL SCIENCE ABSTRACTS, CSA SOCIAL SERVICES ABSTRACT (SELECTIVE)


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font