Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 942982

Primjena kreativne terapije u poticanju grafomotorike kod djeteta s cerebralnom paralizom


Martinec, Renata; Dragić, Danijela; Pinjatela, Renata
Primjena kreativne terapije u poticanju grafomotorike kod djeteta s cerebralnom paralizom // Zbornik radova 9. međunarodne naučno-stručne konferencije "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Harkány, Mađarska, 2018. str. 17-22 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 942982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena kreativne terapije u poticanju grafomotorike kod djeteta s cerebralnom paralizom
(The use of creative therapy in stimulating graphomotor skills in the child with cerebral palsy)

Autori
Martinec, Renata ; Dragić, Danijela ; Pinjatela, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 9. međunarodne naučno-stručne konferencije "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" / - , 2018, 17-22

Skup
9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih

Mjesto i datum
Harkány, Mađarska, 22.06.2018. - 24.06.2018

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kreativna terapija ; Ples pisanja ; cerebralna paraliza ; stimulacija ; grafomotorika
(creative therapy ; Write dance ; cerebral palsy ; stimulation ; graphomotor skills)

Sažetak
Uvod i cilj: Primjena linija, boja, različitih oblika u crtežu ili sinestezijskih učinaka dodira, zvuka te glazbenih podražaja omogućavaju ekspresivnu vrijednost i poruku u komunikaciji.Cilj istraživanja odnosio na ispitivanje utjecaja kreativne terapije i metode Ples pisanja na grafomotoričke i psihoemocionalne dimenzije, kao i na podržavanje kreativnosti i motivacije u djeteta s cerebralnom paralizom. Metode:Istraživanjem je obuhvaćen uzorak od jednog ispitanika (dječak, KD 12g., Dg. cerebralna paraliza). Terapijski program provodio se primjenom elemenata kreativne terapije (psihofizička relaksacija, vođena imaginacija, likovno izražavanje) i vježbi poticanja vizualno- motoričke koordinacije i fine motorike U svrhu evaluacije terapijskog programa korišteni su ACADIA test razvoja sposobnosti (subtest Vizualno- motorička koordinacija i subtest Crtanje grafičkih oblika), vizualno analogna skala samoprocjene i prilagođena matrica za procjenu odstupanja u reprodukciji velikih tiskanih slova. Odstupanja u reprodukciji velikih tiskanih slova obrađena su programom AutoCAD na način da je izmjerena površina zadanih i reproduciranih slova te je izračunata njihova razlika u milimetrima kvadratnim. Rezultati:Dobiveni rezultati ukazuju na statistički značajne razlike između inicijalnog i finalnog ispitivanja na subtestu Vizualno- motorička koordinacija (p=0, 046) i subtestu Crtanje grafičkih oblika (p=0, 014). Zabilježen je i statistički značajan napredak (p<0, 000) u ukupnoj reprodukciji velikih tiskanih slova nakon provedenog terapijskog programa. Zaključak:Rezultati istraživanja potvrdili su polaznu hipotezu prema kojoj primjena kreativne terapije u kombinaciji s metodom Plesa pisanja pozitivno utječe na grafomotorički i psihoemocionalni status u djeteta s cerebralnom paralizom te, u skladu s tim, mogu biti prilog daljnjem razvoju primjene kreativne terapije i srodnih pristupa u okviru interdisciplinarnog i holističkog pristupa u edukaciji i rehabilitaciji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Pinjatela (autor)

Avatar Url Renata Martinec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Martinec, Renata; Dragić, Danijela; Pinjatela, Renata
Primjena kreativne terapije u poticanju grafomotorike kod djeteta s cerebralnom paralizom // Zbornik radova 9. međunarodne naučno-stručne konferencije "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Harkány, Mađarska, 2018. str. 17-22 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Martinec, R., Dragić, D. & Pinjatela, R. (2018) Primjena kreativne terapije u poticanju grafomotorike kod djeteta s cerebralnom paralizom. U: Zbornik radova 9. međunarodne naučno-stručne konferencije "Unapređenje kvalitete života djece i mladih".
@article{article, author = {Martinec, Renata and Dragi\'{c}, Danijela and Pinjatela, Renata}, year = {2018}, pages = {17-22}, keywords = {kreativna terapija, Ples pisanja, cerebralna paraliza, stimulacija, grafomotorika}, title = {Primjena kreativne terapije u poticanju grafomotorike kod djeteta s cerebralnom paralizom}, keyword = {kreativna terapija, Ples pisanja, cerebralna paraliza, stimulacija, grafomotorika}, publisherplace = {Hark\'{a}ny, Ma\djarska} }
@article{article, author = {Martinec, Renata and Dragi\'{c}, Danijela and Pinjatela, Renata}, year = {2018}, pages = {17-22}, keywords = {creative therapy, Write dance, cerebral palsy, stimulation, graphomotor skills}, title = {The use of creative therapy in stimulating graphomotor skills in the child with cerebral palsy}, keyword = {creative therapy, Write dance, cerebral palsy, stimulation, graphomotor skills}, publisherplace = {Hark\'{a}ny, Ma\djarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font