Pregled bibliografske jedinice broj: 942669
Glazbene kompetencije odgojitelja u svjetlu samorefleksije studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Glazbene kompetencije odgojitelja u svjetlu samorefleksije studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2018), Sp.Ed.1; 113-129 doi:10.15516/cje.v20i0.3048 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 942669 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene kompetencije odgojitelja u svjetlu
samorefleksije studenata ranog i predškolskog
odgoja i obrazovanja
(Preschool teachers’ music competencies based on
preschool education students’ self-assessment)
Autori
Bačlija Sušić, Blaženka
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20
(2018), Sp.Ed.1;
113-129
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbene kompetencije ; odgojitelji ; rani i predškolski odgoj i obrazovanje ; samorefleksija
(early childhood and preschool education ; music competencies ; preschool teacher ; self-assessment.)
Sažetak
S obzirom na brojne dobrobiti glazbe u djetetovu cjelovitom razvoju, glazbeni odgoj sve više postaje imperativ i izazov suvremene odgojno- obrazovne prakse. U skladu s time svaki bi odgojitelj trebao posjedovati određene glazbene kompetencije. Cilj ovoga rada jest ispitati glazbene kompetencije studenata diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Samorefleksijom studenata, putem anketnog upitnika oblikovanog za potrebe ovog istraživanja, ispitane su temeljne, metodičke i glazbeno-stvaralačke kompetencije, kao i njihova praktična primjena u odgojno-obrazovnoj praksi. S ciljem dodatnog unapređenja odgojno- obrazovne prakse prikupljena su stajališta i mišljenja ispitanika o kompetencijama koje bi dodatno željeli usavršiti tijekom diplomskog studija. U istraživanju su sudjelovala 223 ispitanika, studenata redovitog i izvanrednog diplomskog studija RPOO Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Primijenjena je kvantitativna i kvalitativna metoda znanstvenog pedagoškog istraživanja. Zaključeno je da bez obzira na to što ispitanici samorefleksijom visoko procjenjuju svoje temeljne, metodičke i glazbeno- stvaralačke kompetencije, samorefleksija njihovih praktičnih kompetencija, kao i izražena potreba za dodatnim usavršavanjem, ukazuju na to da su ispitanici svjesni potrebe za daljnjim razvojem svojih glazbenih kompetencija. Dobiveni rezultati istraživanja predstavljaju smjernicu za daljnje unapređenje kvalitete nastave glazbe, kako studenata diplomskog tako i dodiplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus