Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 942457

Škola bez vršnjačkog nasilja


Alajbeg, Anna; Kovačević, Sonja
Škola bez vršnjačkog nasilja // Educa, časopis za obrazovanje, nauku i kulturu, XI (2017), 11; 113-120 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 942457 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Škola bez vršnjačkog nasilja
(School without peer violence)

Autori
Alajbeg, Anna ; Kovačević, Sonja

Izvornik
Educa, časopis za obrazovanje, nauku i kulturu (2303-7342) XI (2017), 11; 113-120

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
vršnjačko nasilje, uloge djece, preventivni programi
(peer violence, participant roles, prevention programs)

Sažetak
Nasilje među djecom u stvarnom i virtuelnom svijetu jedan je od najučestalijih problema u školama. Od početka istraživanja o vršnjačkom nasilju pa do danas bilježi se stalan porast doživljenog i počinjenog nasilja. Jedna od čestih posljedica toga je izbjegavanje odlaska u školu zbog straha od ponovne izloženosti, pa čak djeca koja i nisu bila žrtvom nasilja školu doživljavaju kao opasno i nesigurno mjesto. Iako postoje brojni preventivni programi vršnjačkog nasilja, u dosadašnjim istraživanjima utvrđeno je da su samo rijetki programi učinkoviti u sprječavanju i smanjenju vršnjačkog nasilja u školama. Glavni nedostatak programa je usmjerenost na pružanje pomoći žrtvama i počiniteljima, te se zanemaruje da je vršnjačko nasilje grupni fenomen i da se djeca angažiraju i u drugim ulogama (pomoćnici, branitelji i promatrači) te se ne može isključiti pružanje pomoći djeci i u ovim ulogama. Pregledom dosadašnjih istraživanja o učinkovitosti preventivnih programa ističe se potreba za osposobljavanjem učitelja i stručnih suradnika kako bi identificirali dijete u određenoj ulozi te adekvatno reagirali, dok je kod djece potrebno razvijati samopouzdanje, empatiju i moralnu osjetljivost. I na nivou porodice prevencija bi trebala obuhvatiti edukaciju roditelja o nezlostavljajućim metodama i stilovima odgoja te kvalitetnoj komunikaciji s djecom. Zaključujemo da je nužna izrada preventivnih programa koji su usmjereni na različite uloge djece, te edukaciju učitelja, stručnih saradnika i roditelja kako bi primjereno djelovali na promjenu neprimjerenih ponašanja, jer izostane li pravodobna prevencija, djeca u različitim ulogama u vršnjačkom nasilju bit će izložena povećanom riziku smetnji u socijalnom i emocionalnom razvoju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sonja Kovačević (autor)

Avatar Url Anna Alajbeg (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

nf.unmo.ba

Citiraj ovu publikaciju:

Alajbeg, Anna; Kovačević, Sonja
Škola bez vršnjačkog nasilja // Educa, časopis za obrazovanje, nauku i kulturu, XI (2017), 11; 113-120 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Alajbeg, A. & Kovačević, S. (2017) Škola bez vršnjačkog nasilja. Educa, časopis za obrazovanje, nauku i kulturu, XI (11), 113-120.
@article{article, author = {Alajbeg, Anna and Kova\v{c}evi\'{c}, Sonja}, year = {2017}, pages = {113-120}, keywords = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, uloge djece, preventivni programi}, journal = {Educa, \v{c}asopis za obrazovanje, nauku i kulturu}, volume = {XI}, number = {11}, issn = {2303-7342}, title = {\v{S}kola bez vr\v{s}nja\v{c}kog nasilja}, keyword = {vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, uloge djece, preventivni programi} }
@article{article, author = {Alajbeg, Anna and Kova\v{c}evi\'{c}, Sonja}, year = {2017}, pages = {113-120}, keywords = {peer violence, participant roles, prevention programs}, journal = {Educa, \v{c}asopis za obrazovanje, nauku i kulturu}, volume = {XI}, number = {11}, issn = {2303-7342}, title = {School without peer violence}, keyword = {peer violence, participant roles, prevention programs} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font