Pregled bibliografske jedinice broj: 942255
Značajke virtualnosti u medijima za prijenos tradicionalnih poruka
Značajke virtualnosti u medijima za prijenos tradicionalnih poruka // Medianali, 6 (2012), 11; 13-29 (recenziran, prethodno priopćenje, ostalo)
CROSBI ID: 942255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značajke virtualnosti u medijima za prijenos tradicionalnih poruka
(Features of virtuality in media for transmission of traditional message)
Autori
Palavra, Zdravko
Izvornik
Medianali (1846-436X) 6
(2012), 11;
13-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo
Ključne riječi
novi mediji ; virtualnost ; simulacija ; virtualni muzej ; analiza sadržaja
(new media, virtuality, simulation, virtual museum, content analysis)
Sažetak
Novi mediji svojim značajkama u današnjoj (virtualnoj) kulturi, pružaju dvije mogućnosti u komuniciranju tradicionalnih poruka. To su virtualni identitet (virtualnost) ili simulacija. Analizom literature prepoznaju se pojmovi “digitalnost“, „multimedijalnost“, „interaktivnost“ i „hipermedijalnost“, kao dominantne značajke koje računalno posredovane medije čine različitima od ostalih elektronskih medija i time zaslužuju odrednicu 'novi mediji' na prijelazu iz dvadesetog u dvadesetprvo stoljeće. U članku se određuju značajke virtualnosti s ciljem da se pokaže kako bi trebao izgledati medij virtualnog muzeja. Autor koristi formalnu analizu sadržaja na uzorku od petnaest virtualnih zavičajnih muzeja za otkrivanje koji od njih komuniciraju virtualni identitet, a koji to samo simuliraju. Nakon obrade materijala na internetu uočeno je da određeni broj muzeja ne zadovoljava uvjete da bi se nazivali virtualnim, već su na razini elektroničkih brošura i digitalnih muzeja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti