Pregled bibliografske jedinice broj: 942044
Metafora u metodici likovne kulture
Metafora u metodici likovne kulture // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Atanasov Piljek Diana, Jurkić Sviben, Tamara (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 177-187 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 942044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metafora u metodici likovne kulture
(Metaphor in Methodics of Visual Arts Education)
Autori
Richter, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
/ Atanasov Piljek Diana, Jurkić Sviben, Tamara - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 177-187
ISBN
978-953-7210-80-9
Skup
III. simpozij: A. Temeljna metodička ishodišta odgajanja i poučavanja u likovnoj kulturi
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Ernesto Grassi ; metafora u likovnosti ; mimesis ; motivacija za likovni rad ; Ozren Žunec
(Ernesto Grassi ; motivation for creating visual arts ; metaphor in elements and principles of visual arts ; mimesis ; Ozren Žunec)
Sažetak
Ovaj rad polazi od teze da ne postoji apriorna neposrednost u likovnom izrazu. Neposrednost se ostvaruje tek posrednim putem – sredstvima metafore. Metode prenošenja estetskih i etičkih vrijednosti (kalokagatija) u likovnom, glazbenom, plesnom i drugim umjetničkim područjima pretežno su zasnovane na metaforičkom jeziku - jeziku slika. Nije riječ o metafori u užem smislu kao stilskom izražajnom sredstvu u kategoriji tropa, nego se radi o prenošenju (metapherein) kao metodičkom pristupu – od predstavljanja motiva i teme do motiviranja za kreativni rad. Poticanje i korigiranje tijekom rada također je učinkovitije ako se izvodi posredstvom analogija i asocijacija. Metafora funkcionira i kao sredstvo za prevladavanje i suzbijanje loših slika – predrasuda, stereotipa, šablona. Pored razrađenih strategija odgoja i obrazovanja, u likovnoj pedagogiji i andragogiji ostaje otvoreno pitanje procesa prijenosa i posredovanja slika kao sustava vitalnih humanističkih vrijednosti. Ovaj rad razmatra metode prenošenja na dvije razine: 1. U neposrednom radu s učenicima, 2. U neposrednom radu sa studentima koji će postati učitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje