Pregled bibliografske jedinice broj: 941667
STEM intervencijski programi u obrazovanju: kvantitativno i kvalitativno vrednovanje učinaka dvogodišnjeg STEM programa u hrvatskim osnovnim školama
STEM intervencijski programi u obrazovanju: kvantitativno i kvalitativno vrednovanje učinaka dvogodišnjeg STEM programa u hrvatskim osnovnim školama // XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 23-23 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 941667 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STEM intervencijski programi u obrazovanju: kvantitativno i kvalitativno vrednovanje učinaka dvogodišnjeg STEM programa u hrvatskim osnovnim školama
(STEM intervention programs in education: quantitative and qualitative evaluation of the effects of two-year STEM program in Croatian primary schools)
Autori
Dević, Ivan ; Blažev, Mirta ; Babarović, Toni ; Burušić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja
/ Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018, 23-23
ISBN
9789533311968
Skup
21. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2018. - 26.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
STEM ; intervencijski programi ; obrazovanje ; osnovna škola
(STEM ; intervention program ; education ; primary school)
Sažetak
Brojni STEM intervencijski programi organizirani su i implementirani u obrazovnim sustavima širom svijeta kako bi se povećala motivacija učenika za STEM područje. Nekoliko preglednih studija ističe kako su učinci većine takvih intervencija skromni, čemu uzrok može ležati u manjkavim postupcima evaluacije učinaka (Scott-Little, Hamann & Jurs, 2002 ; Valla & Williams, 2012). Jedan od mogućih uzroka nemogućnosti detekcije učinkovitosti STEM intervencijskih programa, može biti u oslanjanju primarno na kvantitativne istraživačke metode, što onemogućava dublje razumijevanje kako i zašto određeni program nije ili jest uspješan (Lawrenz & Huffman, 2006). Stoga je cilj ove studije prikazati dosadašnje spoznaje o STEM intervencijskim programima, te doprinijeti znanstvenoj valorizaciji intervencijskih STEM programa primjenom kvalitativne i kvantitativne metodologije. Time je moguće unaprijediti i obrazovnu praksu te stvoriti primjer dobre istraživačke prakse u procjeni budućih intervencija. Ova studija bavi se validacijom učinkovitosti dvogodišnjeg intervencijskog STEM programa u osnovnim školama kombinirajući kvantitativni pristup u kojem je korištena tehnika uparivanja prema sklonosti (eng. propensity score matching) i kvalitativni pristup korištenjem rasprave s učenicima putem fokusnih grupa. U kvantitativnom dijelu studije cilj je bio utvrditi učinkovitost STEM intervencije na povećanje pozitivnih stavova prema stručnjacima zaposlenim u STEM području i povećanje interesa prema STEM zanimanjima. U kvantitativnom smo dijelu željeli dobiti dublji uvid u doživljaj učenika o provedenoj intervenciji i povećati razumijevanje elemenata intervencije koji dovode do željenih STEM ishoda. Kvantitativni dio proveden je primjenom upitnika na učenicima od četvrtog do sedmog razreda u osam eksperimentalnih (N = 601) i kontrolnih (N = 883) škola tijekom 2016. i 2017. godine. U kvalitativnom dijelu provedeno je osam 45-minutnih fokus grupa s ukupno 58 učenika (2-3 učenika iz svakog razreda po fokus grupi). Intervencija je pokazala mali, ali značajan učinak na povećanje pozitivnih stavova prema stručnjacima zaposlenim u STEM zanimanjima na svim dobnim skupinama te na povećanje interesa prema STEM karijerama, ali samo kod najmlađih učenika. Nisu pronađeni moderacijski učinci spola ili prethodnog STEM školskog uspjeha na učinkovitost intervencije. Rezultati daju uvid u način na koji učenici konstruiraju svoje razumijevanje STEM područja i u pozadinske razloge uspješnih STEM intervencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-9250 - profesionalne aspiracije prema STEM zanimanjima tijekom snovne škole: longitudinalno istraživanje odnosa postignuća, vjerovanja o vlastitim kompetencijama i intersa za zanimanjima (JOBSTEM) (Burušić, Josip, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb