Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 941666

Kada bi mogli, koju bi ocjenu učenici dali svojim nastavnicima matematike?


Glasnović Gracin, Dubravka; Burušić, Josip; Šimunović, Mara; Dević, Ivan
Kada bi mogli, koju bi ocjenu učenici dali svojim nastavnicima matematike? // XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, MArina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 26-26 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 941666 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kada bi mogli, koju bi ocjenu učenici dali svojim nastavnicima matematike?
(If they had the opportunity, what grade would students give their math teachers?)

Autori
Glasnović Gracin, Dubravka ; Burušić, Josip ; Šimunović, Mara ; Dević, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, MArina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018, 26-26

ISBN
9789533311968

Skup
21. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2018. - 26.05.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
STEM nastava, učenički interes za STEM područje, učeničke procjene učitelja, STEM postignuće
(teaching STEM ; student interest in STEM field ; students estimate teachers ; STEM achievement)

Sažetak
Poučavanje STEM predmeta u današnjem obrazovanju sve više slijedi principe nastave usmjerene na učenika, a u kojoj je sva manje zastupljen ex-cathedra pristup. Osnovne značajke ovakvog poučavanje STEM predmeta jesu podražavajuća visoka autonomija i samostalnost učenika u rješavanju problema iz STEM područja, stvaranje sadržaja, zadataka i aktivnosti prilagođenih pojedinačnim potrebama učenika, interaktivna nastava, usmjerena na razvoj kompetencija integriranja sadržaja iz različitih područja. Suvremeni trendovi u STEM području naglašavaju poučavanje u kojem učenici sami izrađuju makete, modele, mini robote, rakete, strujne krugove i sl. te pritom uče nove sadržaje često metodom uvida te pokušaja i pogrešaka. Za izvedbu ovakve nastave potrebne su modrene STEM učionice opremljene brojnom opremom, u kojoj učenici imaju 3D printere, roboti koji se mogu programirati, različite senzore za mjerenje, elektroničke setove (npr. LittleBits). Neki dosadašnjih istraživački pokušaji u STEM području rezultirali su spoznajama koje govore kako je nizak interes učenika za STEM zanimanja, kako je vrlo loša i nepovoljna obrazovna struktura roditelja u Hrvatskoj, kao prijetnja ostvarenju mnogih ciljeva u STEM području, kako je uloga socioekonomskog statusa učenika u aspiracijama prema STEM zanimanjima značajna, te kako postoji u pojedinim dijelovima obrazovnog sustava izrazito niska participacija u izvan školskim STEM aktivnostima. Dodatno, dosadašnja razmatranja su pokazala, kako je matematika kao predmet među najomraženijim predmetima među učenicima. Polazeći od jasnih teorijski izvedenih očekivanja kako postoji supstancijalna veza između interesa, stavova i motivacije učenika u STEM području i uspješnosti u STEM području, u ovom smo radu nastojali razmotriti kakva su mišljenja i stavovi o nastavi koju dobivaju vezano uz postojeće STEM školske predmete. Izložit ćemo spoznaje o tome kako učenici ocjenjuju trud i zalaganje svojih nastavnika u predmetima koji spadaju u STEM školsko područje. Nakon toga ćemo razmotriti povezanost ocjenjivanja vlastitih nastavnika s vlastitom uspješnošću u STEM školskim predmetima izmjerenom objektivnim testovima znanja. Na kraju izložit ćemo spoznaje o odnosu ocjena nastavnika, ocjena učenika i interesa učenika za STEM zanimanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-9250 - profesionalne aspiracije prema STEM zanimanjima tijekom snovne škole: longitudinalno istraživanje odnosa postignuća, vjerovanja o vlastitim kompetencijama i intersa za zanimanjima (JOBSTEM) (Burušić, Josip, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Glasnović Gracin, Dubravka; Burušić, Josip; Šimunović, Mara; Dević, Ivan
Kada bi mogli, koju bi ocjenu učenici dali svojim nastavnicima matematike? // XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, MArina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 26-26 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Glasnović Gracin, D., Burušić, J., Šimunović, M. & Dević, I. (2018) Kada bi mogli, koju bi ocjenu učenici dali svojim nastavnicima matematike?. U: Nikolić, M., Tokić, A., Ćubela Adorić, V., Dodaj, A., Gregov, L., Ivanov, L., Macuka, I., Nekić, M., Tucak Junaković, I., Valerjev, P. & Vidaković, M. (ur.)XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja.
@article{article, author = {Glasnovi\'{c} Gracin, Dubravka and Buru\v{s}i\'{c}, Josip and \v{S}imunovi\'{c}, Mara and Devi\'{c}, Ivan}, year = {2018}, pages = {26-26}, keywords = {STEM nastava, u\v{c}eni\v{c}ki interes za STEM podru\v{c}je, u\v{c}eni\v{c}ke procjene u\v{c}itelja, STEM postignu\'{c}e}, isbn = {9789533311968}, title = {Kada bi mogli, koju bi ocjenu u\v{c}enici dali svojim nastavnicima matematike?}, keyword = {STEM nastava, u\v{c}eni\v{c}ki interes za STEM podru\v{c}je, u\v{c}eni\v{c}ke procjene u\v{c}itelja, STEM postignu\'{c}e}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Glasnovi\'{c} Gracin, Dubravka and Buru\v{s}i\'{c}, Josip and \v{S}imunovi\'{c}, Mara and Devi\'{c}, Ivan}, year = {2018}, pages = {26-26}, keywords = {teaching STEM, student interest in STEM field, students estimate teachers, STEM achievement}, isbn = {9789533311968}, title = {If they had the opportunity, what grade would students give their math teachers?}, keyword = {teaching STEM, student interest in STEM field, students estimate teachers, STEM achievement}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font