Pregled bibliografske jedinice broj: 941666
Kada bi mogli, koju bi ocjenu učenici dali svojim nastavnicima matematike?
Kada bi mogli, koju bi ocjenu učenici dali svojim nastavnicima matematike? // XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, MArina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 26-26 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 941666 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kada bi mogli, koju bi ocjenu učenici dali svojim nastavnicima matematike?
(If they had the opportunity, what grade would students give their math teachers?)
Autori
Glasnović Gracin, Dubravka ; Burušić, Josip ; Šimunović, Mara ; Dević, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja
/ Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, MArina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018, 26-26
ISBN
9789533311968
Skup
21. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2018. - 26.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
STEM nastava, učenički interes za STEM područje, učeničke procjene učitelja, STEM postignuće
(teaching STEM ; student interest in STEM field ; students estimate teachers ; STEM achievement)
Sažetak
Poučavanje STEM predmeta u današnjem obrazovanju sve više slijedi principe nastave usmjerene na učenika, a u kojoj je sva manje zastupljen ex-cathedra pristup. Osnovne značajke ovakvog poučavanje STEM predmeta jesu podražavajuća visoka autonomija i samostalnost učenika u rješavanju problema iz STEM područja, stvaranje sadržaja, zadataka i aktivnosti prilagođenih pojedinačnim potrebama učenika, interaktivna nastava, usmjerena na razvoj kompetencija integriranja sadržaja iz različitih područja. Suvremeni trendovi u STEM području naglašavaju poučavanje u kojem učenici sami izrađuju makete, modele, mini robote, rakete, strujne krugove i sl. te pritom uče nove sadržaje često metodom uvida te pokušaja i pogrešaka. Za izvedbu ovakve nastave potrebne su modrene STEM učionice opremljene brojnom opremom, u kojoj učenici imaju 3D printere, roboti koji se mogu programirati, različite senzore za mjerenje, elektroničke setove (npr. LittleBits). Neki dosadašnjih istraživački pokušaji u STEM području rezultirali su spoznajama koje govore kako je nizak interes učenika za STEM zanimanja, kako je vrlo loša i nepovoljna obrazovna struktura roditelja u Hrvatskoj, kao prijetnja ostvarenju mnogih ciljeva u STEM području, kako je uloga socioekonomskog statusa učenika u aspiracijama prema STEM zanimanjima značajna, te kako postoji u pojedinim dijelovima obrazovnog sustava izrazito niska participacija u izvan školskim STEM aktivnostima. Dodatno, dosadašnja razmatranja su pokazala, kako je matematika kao predmet među najomraženijim predmetima među učenicima. Polazeći od jasnih teorijski izvedenih očekivanja kako postoji supstancijalna veza između interesa, stavova i motivacije učenika u STEM području i uspješnosti u STEM području, u ovom smo radu nastojali razmotriti kakva su mišljenja i stavovi o nastavi koju dobivaju vezano uz postojeće STEM školske predmete. Izložit ćemo spoznaje o tome kako učenici ocjenjuju trud i zalaganje svojih nastavnika u predmetima koji spadaju u STEM školsko područje. Nakon toga ćemo razmotriti povezanost ocjenjivanja vlastitih nastavnika s vlastitom uspješnošću u STEM školskim predmetima izmjerenom objektivnim testovima znanja. Na kraju izložit ćemo spoznaje o odnosu ocjena nastavnika, ocjena učenika i interesa učenika za STEM zanimanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-9250 - profesionalne aspiracije prema STEM zanimanjima tijekom snovne škole: longitudinalno istraživanje odnosa postignuća, vjerovanja o vlastitim kompetencijama i intersa za zanimanjima (JOBSTEM) (Burušić, Josip, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivan Dević
(autor)
Mara Šimunović
(autor)
Dubravka Glasnović Gracin
(autor)
Josip Burušić
(autor)