Pregled bibliografske jedinice broj: 941663
Drama oko povijesti. Povijest i pamćenje u hrvatskoj i makedonskoj drami druge polovice 20. stoljeća
Drama oko povijesti. Povijest i pamćenje u hrvatskoj i makedonskoj drami druge polovice 20. stoljeća. Zagreb: Srednja Europa, 2018 (monografija)
CROSBI ID: 941663 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Drama oko povijesti. Povijest i pamćenje u
hrvatskoj i makedonskoj drami druge polovice
20. stoljeća
(Play around History. History and Memory in
Croatian and Macedonian Drama in the Second
Half of the 20th Century)
Autori
Baković, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Srednja Europa
Grad
Zagreb
Godina
2018
Stranica
255
ISBN
978-953-7963-73-6
Ključne riječi
drama, povijest, pamćenje, kazalište, hrvatska književnost, makedonska književnost, južnoslavenske književnosti
(drama, history, memory, theatre, Croatian literature, Macedonian literature, South Slavic literatures)
Sažetak
U uvodnom se teorijskom poglavlju postavljaju osnovni okviri unutar kojih će se promišljati viđenje povijesti kakvo se nudi u analiziranim tekstovima, i to okviri shvaćanja dramskoga teksta, vremena i prostora u drami te kazališta kao prostora u kojem se na pozornici prikazuje vrlo određena prošlost pred ponekad vrlo određenom publikom. U tom se teorijskom okviru izdvaja povijesna drama kao dominantni (no ne i jedini) oblik dramskog uobličavanja prošlosti. Pitanje koje ostaje otvorenim je može li se povijesna drama shvatiti dovoljno široko da se pojmom obuhvate tekstovi koji tematiziraju, pokazuju i prokazuju povijest (osobito onu nacionalnu, odnosno onu koja se tiče određene zajednice koja želi biti ili je na putu da postane ili već jest nacijom). u uvodnom pregledu Ukrštene predstave. U uvodnom se povijesnom pregledu daje skica južnoslavenskog okvira hrvatske i makedonske (suvremene) povijesne drame s ciljem da se uputi na neke južnoslavenske drame oko povijesti koje su se umrežile i čija su se čitanja ukrstila s ovdje analiziranim tekstovima. Središnji dio knjige zauzima deset zasebnih analiza hrvatskih i makedonskih dramskih tekstova nastalih u periodu od šezdesetih do devedesetih godina 20. stoljeća, redom objave: Kole Čašule, "Crnila" ("Црнила", 1960), Marijan Matković, "General i njegov lakrdijaš" (1969), Goran Stefanovski, "Jane Zadrogaz" (1974) i "Divlje meso" ("Диво месо", 1979), Slobodan Šnajder, "Hrvatski Faus"t (1982), Jordan Plevneš, "Erigon" (1982), Goran Stefanovski, "Let u mjestu" ("Лет во место", 1982), Tahir Mujičić, Boris Senker, Nino Škrabe, "Hist(o/e)rijada" (1983), Dejan Dukovski, "Balkan nije mrtav ili magija runolista" ("Балканот не е мртов или магија еделвајс", 1992), Luko Paljetak "Poslije Hamleta" (1993) i Vladimir Stojsavljević, "Katarina Zrinska od Frankopana" (1993).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Književnost