Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 941489

REKLAMNE PORUKE 30-IH GODINA 20. STOLJEĆA I SUVREMENE REKLAME U DUBROVAČKIM NOVINAMA


Rašica, Leona; Gjurašić, Marija
REKLAMNE PORUKE 30-IH GODINA 20. STOLJEĆA I SUVREMENE REKLAME U DUBROVAČKIM NOVINAMA // ZBORNIK SVEUČILIŠTA U DUBROVNIKU, 1 (2015), 2; 145-184 (domaća recenzija, pregledni rad, ostalo)


CROSBI ID: 941489 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
REKLAMNE PORUKE 30-IH GODINA 20. STOLJEĆA I SUVREMENE REKLAME U DUBROVAČKIM NOVINAMA
(Advertising messages in the 30s of the 20th century and contemporary advertisements in the Dubrovnik newspapers)

Autori
Rašica, Leona ; Gjurašić, Marija

Izvornik
ZBORNIK SVEUČILIŠTA U DUBROVNIKU (1849-630X) 1 (2015), 2; 145-184

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo

Ključne riječi
reklamna djelatnost 30-ih ; suvremena reklama ; reklamni diskurs ; reklamni apeli ; slogan ; jezične posebnosti reklame ; strategije oglašavanja ; oglasni prostor
(advertising activity of the 30's ; contemporary advertising ; advertising discourse ; advertising appeal ; slogan ; language specialty advertisements ; advertising strategies ; advertising space)

Sažetak
U ovom se radu na uzorku od dvjesto pedeset dva broja šest dubrovačkih novina iz 30-ih godina 20. stoljeća i sto četrdeset osam brojeva četiriju suvremenih dubrovačkih novina od 2013. do 2015. godine, nastojalo pokazati kako su nekadašnji oglašivači na dubrovačkome tržištu izlagali svoje proizvode i usluge, a kako to rade današnji. Istraživanje je nastalo na temelju izvornih vrela pa sadržava dragocjene dosad neobjavljene rezultate o ovoj tematici. Oglasi su analizirani po: sadržaju reklamne poruke, tipu reklame, upotrijebljenim sloganima i apelima, tipu djelatnosti tvrtka koje su se oglašavale, veličini oglasnog prostora, ali i po jezičnim obilježjima. Istraživanje je pokazalo da su se tehnike oglašavanja u usporedbi s današnjima tek neznatno promijenile, ponajviše razvojem elektroničkih medija jer su oni pružili veći prostor za distribuciju sadržaja. Međutim, iako su uočene velike sličnosti između nekadašnjih i suvremenih reklamnih strategija i vrsta apela na kupce, reklame su postale agresivnije, lascivnije te njihovo suviše nametljivo i lažno sijanje nada izaziva snažniji i negativniji utjecaj na ljudsku psihu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Marija Gjurašić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rašica, Leona; Gjurašić, Marija
REKLAMNE PORUKE 30-IH GODINA 20. STOLJEĆA I SUVREMENE REKLAME U DUBROVAČKIM NOVINAMA // ZBORNIK SVEUČILIŠTA U DUBROVNIKU, 1 (2015), 2; 145-184 (domaća recenzija, pregledni rad, ostalo)
Rašica, L. & Gjurašić, M. (2015) REKLAMNE PORUKE 30-IH GODINA 20. STOLJEĆA I SUVREMENE REKLAME U DUBROVAČKIM NOVINAMA. ZBORNIK SVEUČILIŠTA U DUBROVNIKU, 1 (2), 145-184.
@article{article, author = {Ra\v{s}ica, Leona and Gjura\v{s}i\'{c}, Marija}, year = {2015}, pages = {145-184}, keywords = {reklamna djelatnost 30-ih, suvremena reklama, reklamni diskurs, reklamni apeli, slogan, jezi\v{c}ne posebnosti reklame, strategije ogla\v{s}avanja, oglasni prostor}, journal = {ZBORNIK SVEU\v{C}ILI\v{S}TA U DUBROVNIKU}, volume = {1}, number = {2}, issn = {1849-630X}, title = {REKLAMNE PORUKE 30-IH GODINA 20. STOLJE\'{C}A I SUVREMENE REKLAME U DUBROVA\v{C}KIM NOVINAMA}, keyword = {reklamna djelatnost 30-ih, suvremena reklama, reklamni diskurs, reklamni apeli, slogan, jezi\v{c}ne posebnosti reklame, strategije ogla\v{s}avanja, oglasni prostor} }
@article{article, author = {Ra\v{s}ica, Leona and Gjura\v{s}i\'{c}, Marija}, year = {2015}, pages = {145-184}, keywords = {advertising activity of the 30's, contemporary advertising, advertising discourse, advertising appeal, slogan, language specialty advertisements, advertising strategies, advertising space}, journal = {ZBORNIK SVEU\v{C}ILI\v{S}TA U DUBROVNIKU}, volume = {1}, number = {2}, issn = {1849-630X}, title = {Advertising messages in the 30s of the 20th century and contemporary advertisements in the Dubrovnik newspapers}, keyword = {advertising activity of the 30's, contemporary advertising, advertising discourse, advertising appeal, slogan, language specialty advertisements, advertising strategies, advertising space} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font