Pregled bibliografske jedinice broj: 941489
REKLAMNE PORUKE 30-IH GODINA 20. STOLJEĆA I SUVREMENE REKLAME U DUBROVAČKIM NOVINAMA
REKLAMNE PORUKE 30-IH GODINA 20. STOLJEĆA I SUVREMENE REKLAME U DUBROVAČKIM NOVINAMA // ZBORNIK SVEUČILIŠTA U DUBROVNIKU, 1 (2015), 2; 145-184 (domaća recenzija, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 941489 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
REKLAMNE PORUKE 30-IH GODINA 20. STOLJEĆA I SUVREMENE REKLAME U DUBROVAČKIM NOVINAMA
(Advertising messages in the 30s of the 20th century and contemporary advertisements in the Dubrovnik newspapers)
Autori
Rašica, Leona ; Gjurašić, Marija
Izvornik
ZBORNIK SVEUČILIŠTA U DUBROVNIKU (1849-630X) 1
(2015), 2;
145-184
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
reklamna djelatnost 30-ih ; suvremena reklama ; reklamni diskurs ; reklamni apeli ; slogan ; jezične posebnosti reklame ; strategije oglašavanja ; oglasni prostor
(advertising activity of the 30's ; contemporary advertising ; advertising discourse ; advertising appeal ; slogan ; language specialty advertisements ; advertising strategies ; advertising space)
Sažetak
U ovom se radu na uzorku od dvjesto pedeset dva broja šest dubrovačkih novina iz 30-ih godina 20. stoljeća i sto četrdeset osam brojeva četiriju suvremenih dubrovačkih novina od 2013. do 2015. godine, nastojalo pokazati kako su nekadašnji oglašivači na dubrovačkome tržištu izlagali svoje proizvode i usluge, a kako to rade današnji. Istraživanje je nastalo na temelju izvornih vrela pa sadržava dragocjene dosad neobjavljene rezultate o ovoj tematici. Oglasi su analizirani po: sadržaju reklamne poruke, tipu reklame, upotrijebljenim sloganima i apelima, tipu djelatnosti tvrtka koje su se oglašavale, veličini oglasnog prostora, ali i po jezičnim obilježjima. Istraživanje je pokazalo da su se tehnike oglašavanja u usporedbi s današnjima tek neznatno promijenile, ponajviše razvojem elektroničkih medija jer su oni pružili veći prostor za distribuciju sadržaja. Međutim, iako su uočene velike sličnosti između nekadašnjih i suvremenih reklamnih strategija i vrsta apela na kupce, reklame su postale agresivnije, lascivnije te njihovo suviše nametljivo i lažno sijanje nada izaziva snažniji i negativniji utjecaj na ljudsku psihu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest