Pregled bibliografske jedinice broj: 941337
Uloga strategija emocionalnog napora u objašnjenju izgaranja nastavnika
Uloga strategija emocionalnog napora u objašnjenju izgaranja nastavnika // Suvremena psihologija, 20 (2017), 2; 151-163 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 941337 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga strategija emocionalnog napora u objašnjenju izgaranja nastavnika
(The role of emotional labour strategies in the explanation of teachers' burnout)
Autori
Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Bubić, Lucija
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 20
(2017), 2;
151-163
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
strategije emocionalnog napora, izgaranje, nastavnici
(emotional labour strategies, burnout, teachers)
Sažetak
Iako su prediktori i ishodi izgaranja u različitim profesijama, uključujući nastavničku, relativno česta tema istraživanja, uloga strategija emocionalnog napora u objaš- njenju sržnih dimenzija izgaranja manje je istraživana, osobito kod hrvatskih nastavnika. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati ulogu strategija emocionalnog napora (dubinska strategija, te dvije površinske strategije: prikrivanje osjećaja i glumljenje emocija) u objašnjenju iscrpljenosti i otuđenosti nastavnika. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 1955 nastavnika, od čega 581 učitelj razredne nastave, 716 nastavnika predmetne nastave u osnovnoj školi, te 538 srednjoškolskih nastavnika. U uzorku su bile zastupljenije nastavnice (1648 nastavnica i 307 nastavnika), a raspon dobi se kretao od 23 do 68 godina (M = 42, 38, SD = 10, 12). Rezultati su pokazali značajan, iako relativno malen, doprinos strategija emocionalnog napora u objašnjenju izgaranja na poslu. Pri tome nastavnici koji češće koriste površinske strategije emocionalnog napora (prikrivanje i glumljenje osjećaja) imaju više razine iscrpljenosti i otuđenosti. Suprotno tome, korištenje dubinske strategije emocionalnog napora vezano je za niže razine izgaranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus