Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 941223

Ispitivanje nekih komponenti samoregulacije učenja u domenama čitanja i pisanja kod učenika različite dobi i roda


Nikčević-Milković, Anela; Jerković, Ana; Brala- Mudrovčić, Jasminka
Ispitivanje nekih komponenti samoregulacije učenja u domenama čitanja i pisanja kod učenika različite dobi i roda // Napredak (Zagreb), 159 (2018), 1-2; 73-99 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 941223 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje nekih komponenti samoregulacije učenja u domenama čitanja i pisanja kod učenika različite dobi i roda
(Examination of some samoregulation components in reading and writing domains in students of different ages and gender)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana ; Brala- Mudrovčić, Jasminka

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 159 (2018), 1-2; 73-99

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
samoregulacija učenja ; stavovi ; iskustva i strategije čitanja i pisanja ; postignuća u čitanju i pisanju ; digitalni mediji ; kompetencije čitanja i pisanja
(self-regulation of learning ; attitudes ; experiences ; reading and writing strategies ; achievements ; digital media ; reading and writing competences)

Sažetak
Cilj je istraživanja bio u okviru Zimmermanovog modela samoregulacije učenja primijenjenog na domenska područja čitanja i pisanja ispitati koliko stavovi i iskustva te korisnost strategija čitanja i pisanja pridonose ponašanjima čitanja i pisanja kod učenika različite dobi i roda te kakva je povezanost s općim uspjehom i uspjehom u školskom predmetu Hrvatski jezik. Istraživanje je provedeno na 307 učenika razredne i predmetne nastave te srednje škole. Rezultati pokazuju: a) da su iskustva i stavovi prema pisanju te korisnosti strategija čitanja i pisanja manji i negativniji s dobi ; b) da su iskustva i stavovi prema čitanju najmanji i najnegativniji u razdoblju puberteta učenika ; c) da su sklonosti i interesi prema čitanju i pisanju značajno veći kod učenika razredne nastave ; d) da je pomoć i poticaj drugih pri čitanju i pisanju značajno veći kod učenika razredne nastave ; e) da je korištenje digitalnih medija za čitanje i pisanje značajno veće kod učenika predmetne nastave i srednje škole ; f) da je čitanje i pisanje lektire značajno veće kod učenika razredne i predmetne nastave. Ženski rod ima pozitivnije stavove prema korisnosti strategija čitanja i pisanja. Učenici koji imaju veću sklonost i interese za čitanje i pisanje, koji manje traže pomoć izvana i manje koriste digitalne medije za čitanje i pisanje imaju veći opći akademski uspjeh. Učenici koji imaju veću sklonost i interese za čitanje i pisanje pokazuju bolji uspjeh u školskom predmetu Hrvatski jezik. Korištenje digitalnih medija je negativno i neznatno povezano s općim uspjehom i uspjehom u Hrvatskom jeziku, a intenzivnije dnevno korištenje interneta pozitivno je, ali neznatno povezano s korištenjem digitalnih medija za čitanje i pisanje kod učenika. Ovi rezultati se mogu iskoristiti u razvoju kompetencija čitanja i pisanja učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Jerković, Ana; Brala- Mudrovčić, Jasminka
Ispitivanje nekih komponenti samoregulacije učenja u domenama čitanja i pisanja kod učenika različite dobi i roda // Napredak (Zagreb), 159 (2018), 1-2; 73-99 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A., Jerković, A. & Brala- Mudrovčić, J. (2018) Ispitivanje nekih komponenti samoregulacije učenja u domenama čitanja i pisanja kod učenika različite dobi i roda. Napredak (Zagreb), 159 (1-2), 73-99.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Jerkovi\'{c}, Ana and Brala- Mudrov\v{c}i\'{c}, Jasminka}, year = {2018}, pages = {73-99}, keywords = {samoregulacija u\v{c}enja, stavovi, iskustva i strategije \v{c}itanja i pisanja, postignu\'{c}a u \v{c}itanju i pisanju, digitalni mediji, kompetencije \v{c}itanja i pisanja}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {159}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Ispitivanje nekih komponenti samoregulacije u\v{c}enja u domenama \v{c}itanja i pisanja kod u\v{c}enika razli\v{c}ite dobi i roda}, keyword = {samoregulacija u\v{c}enja, stavovi, iskustva i strategije \v{c}itanja i pisanja, postignu\'{c}a u \v{c}itanju i pisanju, digitalni mediji, kompetencije \v{c}itanja i pisanja} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Jerkovi\'{c}, Ana and Brala- Mudrov\v{c}i\'{c}, Jasminka}, year = {2018}, pages = {73-99}, keywords = {self-regulation of learning, attitudes, experiences, reading and writing strategies, achievements, digital media, reading and writing competences}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {159}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Examination of some samoregulation components in reading and writing domains in students of different ages and gender}, keyword = {self-regulation of learning, attitudes, experiences, reading and writing strategies, achievements, digital media, reading and writing competences} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Linguistics Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • EBSCO
  • ERA
  • Hrčak





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font