Pregled bibliografske jedinice broj: 941158
Značaj poslovnog modela za stvaranje konkurentske prednosti poduzeća
Značaj poslovnog modela za stvaranje konkurentske prednosti poduzeća, 2017., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 941158 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj poslovnog modela za stvaranje konkurentske prednosti poduzeća
(The importance of a business model for developing firms’ competitiveness)
Autori
Koprivnjak, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
19.07
Godina
2017
Stranica
105
Mentor
Oberman Peterka, Sunčica
Ključne riječi
poduzetnički proces, poslovni model, konkurentska prednost, ICT industrija
(entrepreneurial process, business model, competitive advantage, ICT industry)
Sažetak
Proces pokretanja i vođenja poslovnog pothvata je dugotrajan te ima nekoliko važnih faza. Svaki poduzetnički proces započinje odlukom da se postane poduzetnikom, nakon čega poduzetnik razvija svoju ideju, analizira njenu izvedivost i „pretvara“ ju u poslovni pothvat. U tom procesu, bitan korak je kreiranje poslovnog modela, na temelju kojeg se definira konkurentska prednost poduzeća. Poslovni model prikazuje cjelokupno poslovanje poduzeća, odnosno definira specifičnost poduzeća, način na koji će nastupati na tržištu, boriti se s konkurencijom, definira partnerske odnose kao i odnose s kupcima. Ovaj rad se sastoji od teorijskog i empirijskog dijela. Teorijski dio rada daje pregled relevantne literature o poduzetničkom procesu, o značenju i važnosti konkurentske prednosti, kao i o stvaranju poslovnog modela kao jedne od najvažnijih faza poduzetničkog procesa. U empirijskom dijelu rada su prikazani i analizirani poslovni modeli tri poduzeća u ICT industriji, korištenjem jednog od najpopularnijih prikaza poslovnog modela pod nazivom platno poslovnog modela (Canvas) (Osterwalder i Pigneur, 2014). Platno poslovnog modela se sastoji od devet temeljnih komponenti, koje su analizirane i kod slučajeva prikazanih u radu: segmenti kupaca, ponuda vrijednosti, kanali, odnosi s kupcima, izvori prihoda, ključni resursi, ključne aktivnosti, ključna partnerstva i struktura troškova. Uz to, komponente poslovnog modela su analizirane korištenjem okvira za vrednovanje poslovnog modela (Pfeifer et al., 2017). Temeljem provedenih analiza moguće je donijeti zaključke o poslovnom modelu malih poduzeća u ICT industriji u Hrvatskoj te utvrditi na čemu promatrana poduzeća grade svoju konkurentsku prednost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek