Pregled bibliografske jedinice broj: 940436
Kompetencije i stavovi odgajatelja o psihičkom zlostavljanju djece
Kompetencije i stavovi odgajatelja o psihičkom zlostavljanju djece // Ne nasilju- jedinstveni društveni odgovor:zbornik radova / Treća međunarodna naučna konferencija Društvene devijacije, Banja Luka, 2018.godine / Macanović, Nebojša (ur.).
Banja Luka: Centar Modernih Znanja, 2018. str. 66-75 doi:10.7251/CMZ1803066S (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 940436 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije i stavovi odgajatelja o psihičkom
zlostavljanju djece
(Competences and attitudes of educators inchild
psychical abused)
Autori
Sunko, Esmeralda ; Karalić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ne nasilju- jedinstveni društveni odgovor:zbornik radova / Treća međunarodna naučna konferencija Društvene devijacije, Banja Luka, 2018.godine
/ Macanović, Nebojša - Banja Luka : Centar Modernih Znanja, 2018, 66-75
ISBN
978-99976-722-4-7
Skup
3. međunarodna naučna konferencija „Društvene devijacije”
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 25.05.2018. - 27.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
oblici zlostavljanja ; prepoznavanje ; prevencija
(competences ; forms of abuse ; recognition ; prevention)
Sažetak
Psihičko zlostavljanje je najteže prepoznati oblik nasilja, a prisutan je kod svih drugih vrsta zlostavljanja. U mnogim pojavnim oblicima graniči sa zanemarivanjem, a javlja se i samostalno. Teško ga je prepoznati jer ne ostavlja materijalne dokaze Ključnu ulogu u prevenciji nasilja izvan obitelji imaju odgajateljice u dječjim vrtićima. Pitanja njihovih stavova, kompetencija u prepoznavanja psihički zlostavljane djece i poduzimanje radnji potrebnih za osiguravanje zdravlja djece i smanjenje eventualno nastale štete su ciljevi istraživanja prikazanih u radu. Istraživanje je provedeno u vrtićima grada Splita u kojem je sudjelovalo 30 odgajateljica. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da su odgajateljice izuzetno dobro osviještene o oblicima psihičkog zlostavljanja, ali veliki broj odgajateljica procjenjuju da nisu dovoljno kompetentne za prepoznavanje psihičkog zlostavljanja. Manjak obrazovanja i kontinuiranog usavršavanja odgajateljica, ali i stručnih službi u vrtićima, ima za posljedicu neprijavljivanje sumnjivih ili prepoznatih slučajeva psihičkog zlostavljanja. Provedeno istraživanje ukazuje na važnost cjeloživotnog usavršavanja i obrazovanja koje odgajateljicama omogućava informiranost o tome da je obveza prijaviti oblike sumnji, protokolima prijavljivanja, ali i povratnim informacijama o pokrenutom slučaju. Radni staž, dob, osjećaj osobne kompetentnosti i prijavljivanje zlostavljanja pokazali su malu povezanost sa stavovima koji opisuju četiri formirane varijable.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti