Pregled bibliografske jedinice broj: 940293
Analiza obrazovnih sustava u EU u radu s darovitom djecom s posebnim naglaskom na darovitost i u području matematičke i računalne pismenosti te uvođenju novih tehnologija u nastavne procese
Analiza obrazovnih sustava u EU u radu s darovitom djecom s posebnim naglaskom na darovitost i u području matematičke i računalne pismenosti te uvođenju novih tehnologija u nastavne procese, 2018. (ekspertiza).
CROSBI ID: 940293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza obrazovnih sustava u EU u radu s darovitom djecom s posebnim naglaskom na darovitost i u području matematičke i računalne pismenosti te uvođenju novih tehnologija u nastavne procese
(Analysis of educational systems in the EU in work with gifted children with a special emphasis on giftedness and in the field of mathematical and computer literacy and the introduction of new ones technology in teaching processes)
Autori
Jakopec, Tomislav ; Jozić, Katarina ; Jukić, Renata
Izvornik
Podrška osnivanju i radu centara izvrsnosti u Splitsko - dalmatinskoj ž upaniji
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ekspertiza
Godina
2018
Ključne riječi
darovitost, zakoni, matematička pismenost, računalna pismenost
(talent, laws, mathematical literacy, computer literacy)
Sažetak
Odnos društva prema darovitim pojedincima, uvažavanje njihovih prava, davanje podrške te izrada posebnih programa za različite vrste darovitosti unutar sustava odgoja i obrazovanja već su dugo predmet rasprava unutar znanstvenih krugova. Većina istraživanja naglašava ulogu odgojno-obrazovnog sustava kao jednog od glavnih čimbenika bez kojih ne može doći do razvoja i ostvarivanja darovitosti, no upravo je to područje u mnogim zemljama, kao i kod nas, nedovoljno razvijeno i neučinkovito. Darovitost je kao pojam, unatočbrojnim spoznajama, još uvijek nedovoljno određena za potrebe obrazovanja te su za nastavnike i stručne suradnike odgoj i obrazovanje takve djece još uvijek vrlo složen i izazovni zadaci. U Republici Hrvatskoj unutar sustava odgoja i obrazovanja već dulji niz godina postoji briga o darovitima. Zakonske regulative i strategije teorijski su utemeljene, no kada se prijeđe u praksu, briga je nesustavna, odvija se samo u ponekim odgojno-obrazovnim ustanovama i često ne odgovara stvarnim potrebama svih darovitih pojedinaca. U tom je smislu važeći dokument Hrvatski nacionalni kurikulum (NOK, 2010), koji navodi:„Nacionalni okvirni kurikulum osigurava talentiranoj i darovitoj djeci i učenicima prepoznavanje i razvoj njihovih mogućnosti. Odgojno-obrazovna ustanova dužna je otkrivati talentirane i darovite učenike te osigurati razvoj njihovih sposobnosti, usmjeriti se na zadovoljavanje posebnih spoznajnih, socijalnih, emocionalnih i tjelesnih potreba talentirane i darovite djece i učenika, uz stalno praćenje i vrjednovanje njihovih postignuća. Cilj je stoga krenuti u sveobuhvatnu analizu pojma darovitosti, procesa identifikacije, obilježja i različitih teorijskih pristupa kako bi se primjereno razumjeli i analizirali različiti obrazovni sustavi rada s darovitom djecom prikazani u ovom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek