Pregled bibliografske jedinice broj: 939934
Partnerstvo i povjerenje trgovaca i proizvođača ključ je uspjeha CM-a
Partnerstvo i povjerenje trgovaca i proizvođača ključ je uspjeha CM-a // Progressive magazin, 16 (2018), 179; 44-50 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 939934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Partnerstvo i povjerenje trgovaca i proizvođača ključ je uspjeha CM-a
(Partnership and trust between retailers and manufacturers is the key to Category Management success)
Autori
Petljak, Kristina ; Štivičić, Krešimir
Izvornik
Progressive magazin (1331-7865) 16
(2018), 179;
44-50
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
upravljanje kategorijama proizvoda ; proizvođači ; trgovci ; Republika Hrvatska
(category management ; manufacturers ; retailers ; Republic of Croatia)
Sažetak
Category management (CM) je zajednički proces trgovca i proizvođača na upravljanju kategorijama kao posebnim strateškim poslovnim jedinicama, poboljšanju vlastitih poslovnih rezultata kroz fokus na kontinuirano povećanje vrijednosti za kupce/potrošače. Teško je zamisliti proces ili metodologiju koja je imala ovako izniman utjecaj na maloprodaju i FMCG industriju u zadnjih 30 godina kao što je category management. Ovaj model, kada se primjenjuje, donosi jasne koristi svim stranama koje su uključene u proces maloprodaje, a to su kupci, proizvođači i trgovci. Za kupce se cijeli marketing miks evaluira temeljeno na razumijevanju njihovih potreba i prilagođava kako bi se obogatilo iskustvo kupnje i time pružila veća vrijednost i zadovoljstvo kupcima. Trgovci imaju priliku kroz ovakav model suradnje unaprijediti imidž svojih prodavaonica, povećati lojalnost postojećih kupaca, privući nove kupce i, naravno poboljšati svoje financijske rezultate dok proizvođači imaju priliku unaprijediti odnos sa trgovcima, stvoriti poveznicu između istraživanja i razvoja, marketinga i maloprodaje, a također i integrirati svoja znanja o kupcima u ovaj proces. Istraživanje o Izazovima i prilikama Category Managementa u Republici Hrvatskoj provedeno je s ciljem analize i razumijevanja trenutne tržišne situacije vezano za provođenje CM procesa u Republici Hrvatskoj, kao i poticanja daljnje rasprave i pozitivnih pomaka u odnosima, odnosno suradnji između trgovca i proizvođača u CM projektima. Svrha provedenog istraživanja bila je dobiti jasan uvid gdje se danas nalazi tržište u Hrvatskoj kada se govori o category managementu, na kojoj razini i kako se najčešće provode projekti te koji su učestali izazovi koji se vežu uz category management i njegovu primjenu, kao i prilike za poboljšanje odnosa u CM-u.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija