Pregled bibliografske jedinice broj: 939100
Obrazovanje glazbom: pjesma kao sredstvo buđenja ekološke svijesti
Obrazovanje glazbom: pjesma kao sredstvo buđenja ekološke svijesti // Zbornik radova 1. međunarodna studentska GREEN konferencija / Proceedings: 1st International Students' GREEN Conference / Habuda-Stanić, Mirna (ur.).
Osijek: Prehrambeno tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 543-553 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 939100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje glazbom: pjesma kao sredstvo buđenja
ekološke svijesti
(Education with music: the song as a means of
awakening ecological consciousness)
Autori
Kujundžija, Ivana ; Dolinščak, Maja ; Gortan- Carlin, Ivana Paula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 1. međunarodna studentska GREEN konferencija / Proceedings: 1st International Students' GREEN Conference
/ Habuda-Stanić, Mirna - Osijek : Prehrambeno tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 543-553
ISBN
978-953-7005-68-9
Skup
1. međunarodna studentska GREEN konferencija = 1st International Students’ GREEN Conference (ISC GREEN 2018)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.05.2018. - 18.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glazbena pedagogija ; interdisciplinarnost u nastavi glazbe ; metodika glazbene kulture ; obrazovanje glazbom ; razredna nastava
(music pedagogy ; interdisciplinary in teaching music ; methodology of music culture ; education with music ; Primary school)
Sažetak
Kako bi promišljanje o pravilnom odnosu prema okolišu ušlo u naviku i postalo sastavni dio življenja, ekološku svijest potrebno je razvijati od najranije dobi. Za odgoj u tom smjeru presudni su roditelji, odgojitelji, ali i učitelji koji tijekom odgojno-obrazovnog procesa mogu utjecati na djecu i u tom smjeru poučavati. Nastava glazbene kulture putem pjesme, slušanja, sviranja i glazbene kreativnosti može doprijeti do svih učenika. Obzirom da se tekstom mogu prenijeti sadržaji pa tako i poruke ekološkog karaktera, autorice su za potrebe ovoga rada istraživale koje su sve pjesme ekološkog sadržaja uvrštene u udžbenike glazbene kulture u razrednoj nastavi te pjesme koje je snimio dječji Pjevački zbor Zaro iz Pule. Metode istraživanja koje se primjenjuju u ovome radu su analiza i sinteza te primjer dobre prakse (case study). Prilikom istraživanja udžbenika, autorice su utvrdile da nema pjesama koje su tekstom direktno usmjerene prema zaštiti okoliša, dok se indirektno zaštita okoliša može povezati s pjesmama koje pjevaju o prirodi: životinjama, vodi, šumi i slično. Autorice stoga predlažu da se u nastavi glazbene kulture koriste dječje pjesme festivalskog tipa koje govore o ekološkoj problematici. Kao primjer dobre prakse predlažu ekopjesme Dječjeg zbora Zaro iz Pule.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Ivana Paula Gortan-Carlin
(autor)