Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 939100

Obrazovanje glazbom: pjesma kao sredstvo buđenja ekološke svijesti


Kujundžija, Ivana; Dolinščak, Maja; Gortan- Carlin, Ivana Paula
Obrazovanje glazbom: pjesma kao sredstvo buđenja ekološke svijesti // Zbornik radova 1. međunarodna studentska GREEN konferencija / Proceedings: 1st International Students' GREEN Conference / Habuda-Stanić, Mirna (ur.).
Osijek: Prehrambeno tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 543-553 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 939100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovanje glazbom: pjesma kao sredstvo buđenja ekološke svijesti
(Education with music: the song as a means of awakening ecological consciousness)

Autori
Kujundžija, Ivana ; Dolinščak, Maja ; Gortan- Carlin, Ivana Paula

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova 1. međunarodna studentska GREEN konferencija / Proceedings: 1st International Students' GREEN Conference / Habuda-Stanić, Mirna - Osijek : Prehrambeno tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 543-553

ISBN
978-953-7005-68-9

Skup
1. međunarodna studentska GREEN konferencija = 1st International Students’ GREEN Conference (ISC GREEN 2018)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.05.2018. - 18.05.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
glazbena pedagogija ; interdisciplinarnost u nastavi glazbe ; metodika glazbene kulture ; obrazovanje glazbom ; razredna nastava
(music pedagogy ; interdisciplinary in teaching music ; methodology of music culture ; education with music ; Primary school)

Sažetak
Kako bi promišljanje o pravilnom odnosu prema okolišu ušlo u naviku i postalo sastavni dio življenja, ekološku svijest potrebno je razvijati od najranije dobi. Za odgoj u tom smjeru presudni su roditelji, odgojitelji, ali i učitelji koji tijekom odgojno-obrazovnog procesa mogu utjecati na djecu i u tom smjeru poučavati. Nastava glazbene kulture putem pjesme, slušanja, sviranja i glazbene kreativnosti može doprijeti do svih učenika. Obzirom da se tekstom mogu prenijeti sadržaji pa tako i poruke ekološkog karaktera, autorice su za potrebe ovoga rada istraživale koje su sve pjesme ekološkog sadržaja uvrštene u udžbenike glazbene kulture u razrednoj nastavi te pjesme koje je snimio dječji Pjevački zbor Zaro iz Pule. Metode istraživanja koje se primjenjuju u ovome radu su analiza i sinteza te primjer dobre prakse (case study). Prilikom istraživanja udžbenika, autorice su utvrdile da nema pjesama koje su tekstom direktno usmjerene prema zaštiti okoliša, dok se indirektno zaštita okoliša može povezati s pjesmama koje pjevaju o prirodi: životinjama, vodi, šumi i slično. Autorice stoga predlažu da se u nastavi glazbene kulture koriste dječje pjesme festivalskog tipa koje govore o ekološkoj problematici. Kao primjer dobre prakse predlažu ekopjesme Dječjeg zbora Zaro iz Pule.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Ivana Paula Gortan-Carlin (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.researchgate.net

Citiraj ovu publikaciju:

Kujundžija, Ivana; Dolinščak, Maja; Gortan- Carlin, Ivana Paula
Obrazovanje glazbom: pjesma kao sredstvo buđenja ekološke svijesti // Zbornik radova 1. međunarodna studentska GREEN konferencija / Proceedings: 1st International Students' GREEN Conference / Habuda-Stanić, Mirna (ur.).
Osijek: Prehrambeno tehnološki fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 543-553 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Kujundžija, I., Dolinščak, M. & Gortan- Carlin, I. (2021) Obrazovanje glazbom: pjesma kao sredstvo buđenja ekološke svijesti. U: Habuda-Stanić, M. (ur.)Zbornik radova 1. međunarodna studentska GREEN konferencija / Proceedings: 1st International Students' GREEN Conference.
@article{article, author = {Kujund\v{z}ija, Ivana and Dolin\v{s}\v{c}ak, Maja and Gortan- Carlin, Ivana Paula}, editor = {Habuda-Stani\'{c}, M.}, year = {2021}, pages = {543-553}, keywords = {glazbena pedagogija, interdisciplinarnost u nastavi glazbe, metodika glazbene kulture, obrazovanje glazbom, razredna nastava}, isbn = {978-953-7005-68-9}, title = {Obrazovanje glazbom: pjesma kao sredstvo bu\djenja ekolo\v{s}ke svijesti}, keyword = {glazbena pedagogija, interdisciplinarnost u nastavi glazbe, metodika glazbene kulture, obrazovanje glazbom, razredna nastava}, publisher = {Prehrambeno tehnolo\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kujund\v{z}ija, Ivana and Dolin\v{s}\v{c}ak, Maja and Gortan- Carlin, Ivana Paula}, editor = {Habuda-Stani\'{c}, M.}, year = {2021}, pages = {543-553}, keywords = {music pedagogy, interdisciplinary in teaching music, methodology of music culture, education with music, Primary school}, isbn = {978-953-7005-68-9}, title = {Education with music: the song as a means of awakening ecological consciousness}, keyword = {music pedagogy, interdisciplinary in teaching music, methodology of music culture, education with music, Primary school}, publisher = {Prehrambeno tehnolo\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font