Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 939085

Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu


Čapeta Rakić, Ivana
Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 2018 (2018), 42; 125-140 doi:10.31664/ ripu.2018.42.09 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 939085 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu
(Ten Paintings by Matteo Ponzoni above the Main Altar of the Split Cathedral: Considerations on Design and Style, the Original Function, and the Iconographic-Iconological Aspect)

Autori
Čapeta Rakić, Ivana

Izvornik
Radovi Instituta za povijest umjetnosti (0350-3437) 2018 (2018), 42; 125-140

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Split, slikarstvo, Matteo Ponzoni-Pončun, Sforza Ponzoni, srednji vijek, Exempla, 17. stoljeće, ikonografija, ikonologija, euharistija, protestantizam
(Split, Painting, Matteo Ponzoni, Sforza Ponzoni, Middle Ages, Exempla, 17th Century, Iconography, Iconology, Eucharist, Protestantism)

Sažetak
U članku se donose nove hipoteze o stilsko- oblikovnim svojstvima i izvornoj funkciji Ponzonijevih deset slika na platnu, koje su između 1682. i 1689. godine umetnute u drveni, kasetirani svod glavnoga oltara splitske katedrale, a nastale su nekih pedesetak godina ranije od toga. Na temelju materijalnih ukaza i interpretacije već objavljenih arhivskih podataka, autorica predlaže izvorni oblik slikarske cjeline kao jedinstvenog poliptiha u funkciji pokrovne pale (pale feriale) za veliku, srebrnu, gotičku palu Ivana Gerardova iz Pesara. Svoju hipotezu autorica potkrepljuje srodnim poredbenim primjerima unutar jadranskog bazena. Također razrađuje ikonografsko- ikonološki aspekt slikarske cjeline koji je po svoj prilici osmišljen kao vizualno didaktičko sredstvo u službi propovijedi s nizom euharistijskih Exempla i njihovih starozavjetnih prefiguracija koje su trebale poduprijeti nauk o transsupstancijaciji. Narudžbu ovog složenog ikonografskog niza autorica povezuje s pojačanom potrebom posttridentinske crkve u osnaživanju kršćanske vjere uslijed vjerskih i političkih previranja unutar splitske nadbiskupije tijekom 17. stoljeća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ivana Čapeta Rakić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr doi.org hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Čapeta Rakić, Ivana
Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 2018 (2018), 42; 125-140 doi:10.31664/ ripu.2018.42.09 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Čapeta Rakić, I. (2018) Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu. Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 2018 (42), 125-140 doi:10.31664/ ripu.2018.42.09.
@article{article, author = {\v{C}apeta Raki\'{c}, Ivana}, year = {2018}, pages = {125-140}, DOI = {10.31664/ ripu.2018.42.09}, keywords = {Split, slikarstvo, Matteo Ponzoni-Pon\v{c}un, Sforza Ponzoni, srednji vijek, Exempla, 17. stolje\'{c}e, ikonografija, ikonologija, euharistija, protestantizam}, journal = {Radovi Instituta za povijest umjetnosti}, doi = {10.31664/ ripu.2018.42.09}, volume = {2018}, number = {42}, issn = {0350-3437}, title = {Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonolo\v{s}kom aspektu}, keyword = {Split, slikarstvo, Matteo Ponzoni-Pon\v{c}un, Sforza Ponzoni, srednji vijek, Exempla, 17. stolje\'{c}e, ikonografija, ikonologija, euharistija, protestantizam} }
@article{article, author = {\v{C}apeta Raki\'{c}, Ivana}, year = {2018}, pages = {125-140}, DOI = {10.31664/ ripu.2018.42.09}, keywords = {Split, Painting, Matteo Ponzoni, Sforza Ponzoni, Middle Ages, Exempla, 17th Century, Iconography, Iconology, Eucharist, Protestantism}, journal = {Radovi Instituta za povijest umjetnosti}, doi = {10.31664/ ripu.2018.42.09}, volume = {2018}, number = {42}, issn = {0350-3437}, title = {Ten Paintings by Matteo Ponzoni above the Main Altar of the Split Cathedral: Considerations on Design and Style, the Original Function, and the Iconographic-Iconological Aspect}, keyword = {Split, Painting, Matteo Ponzoni, Sforza Ponzoni, Middle Ages, Exempla, 17th Century, Iconography, Iconology, Eucharist, Protestantism} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • DOAJ
  • EBSCO International Complete
  • ERIH PLUS
  • Hrčak
  • SCImago Journal & Country Rank


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font