Pregled bibliografske jedinice broj: 938645
Modeliranje i regulacija sinkronog motora s permanentnim magnetima (SMPM) za pogon električnog vozila
Modeliranje i regulacija sinkronog motora s permanentnim magnetima (SMPM) za pogon električnog vozila, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 938645 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje i regulacija sinkronog motora s permanentnim magnetima (SMPM) za pogon električnog vozila
(Modeling and control of permanent-magnet synchronous motor (PMSM) for electric vehicle propulsion)
Autori
Ćurčija, Aleksandar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
17.05
Godina
2018
Stranica
55
Mentor
Pavković, Danijel
Ključne riječi
Električno vozilo ; sinkroni motor s permanentnim magnetima ; matematički model ; regulacija struje i brzine vrtnje ; model dinamike vozila ; virtualni model vozača ; NEDC i UDDS vozni ciklusi
(Electric vehicle ; permanent magnet synchronous motor ; mathematical model ; current and speed control ; vehicle dynamics model ; virtual driver model ; NEDC and UDDS driving cycles.)
Sažetak
U radu je opisan trofazni sinkroni stroj s permanentnim magnetima na rotoru i trofazni pretvarač snage (inverter) pogodan za upravljanje sinkronim motorima s permanentnim magnetima, uz korištenje odgovarajućih senzora struja faznih namota i pozicije rotora. Potom su opisani algoritmi Clarke i Park transformacija koji transformiraju trofazni sustav struja u mirujućem koordinatnom sustavu statora u dvo-osni rotirajući koordinatni sustav (d-q) pogodan za projektiranje regulacijskih sustava. Na temelju dobivenih matematičkih modela izrađen je odgovarajući simulacijski model sinkronog motora s permanentnim magnetima i projektirani su regulacijski krugovi struje i brzine vrtnje servomotora primjenom kriterija optimuma dvostrukog odnosa. Model reguliranog elektromotornog pogona ugrađen je u simulacijski model vozila na električni pogon koji uključuje masu vozila, prijenosni omjer transmisije, aerodinamički otpor i nagib ceste, te model vozača kojim se ostvaruje dobro praćenje željenih profila brzine vozila. Valjanost predloženih koncepata regulacije ispitana je simulacijama na računalu za skokovite promjene referentnih veličina reguliranog elektromotornog pogona, odnosno za profile brzine vozila tipičnih za vožnju u urbanim uvjetima (NEDC i UDDS vozni ciklusi).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Danijel Pavković
(mentor)