Pregled bibliografske jedinice broj: 938601
Status glazbenih sposobnosti studenata učiteljskoga studija
Status glazbenih sposobnosti studenata učiteljskoga studija // 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj-Jerković, Antoaneta (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2018. str. 312-332 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 938601 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Status glazbenih sposobnosti studenata učiteljskoga studija
(Status of Music Abilities of the Students of Teacher Study)
Autori
Nikolić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta - Osijek : Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2018, 312-332
ISBN
978-953-8181-03-0
Skup
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije = 2nd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Communication and interaction of art and pedagogy
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene sposobnosti, glazbeno obrazovanje učitelja, ispitivanje glazbenih sposobnosti, nastava glazbe, vokalno-instrumentalna nastava
(music abilities, music education of teachers, testing music abilities, teaching music, teaching vocal and instrumental music)
Sažetak
Cilj je istraživanja utvrditi status glazbenih sposobnosti kod studenata učiteljskoga studija prije uključivanja u vokalno-instrumentalnu nastavu na studiju. Namjera je odrediti polazište za kreiranje nastavnoga procesa koji će omogućiti neometano stjecanje glazbenih kompetencija budućih učitelja i priskrbiti činjenice koje mogu pomoći u razjašnjavanju procesa stjecanja i razvoja glazbenih kompetencija u uzrastu studenata. Istraživanje je provedeno sa studentima druge godine učiteljskog studija (N=105). Za potrebe ovoga istraživanja kreirana je anketa za studente i rabljen je Test glazbenih sposobnosti (Nikolić, L., 2015). Potvrđeno je kako su glazbene sposobnosti studenata učiteljskoga studija fundamentalne. Studenti su glazbeno neiskusne osobe koje nemaju glazbeno obrazovanje izvan općeobrazovnoga sustava, a tek trećina studenata ima iskustva aktivnoga muziciranja u ansamblima. Istraživanje je pokazalo kako studenti koji imaju iskustvo pjevanja u zboru pokazuju bolje glazbene sposobnosti nego studenti koji nemaju takvo iskustvo. Studenti mogu relativno točno otpjevati ton u opsegu h – d² ako im je zadan glasom. Također, mogu dobro ponoviti zadani ritam glasom uz sinkronizirano kucanje glazbenoga metra, ako broj ritamskih jedinica ne prelazi šest i ako su podjele jedinice mjere na dva. Najuspješnije riješeni meloritamski motivi oni su koji imaju postupno melodijsko kretanje te intervalske skokove za tercu i kvartu, koji sadrže manji broj tonova i zadani su glasom. Status i svojstva glazbenih sposobnosti studenata koja su uočena u istraživanju smjernica su za nastavu glazbe na studiju za buduće učitelje, ali i promišljanja o načinima procjene glazbenih sposobnosti na prijemnim ispitima za studij.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Nikolić
(autor)